Profilom 2018. január 21. Vasárnap - Ágnes

3 étel, ami nem olyan egészséges, mint gondolnád


Hajlamosak vagyunk egészségesnek titulálni mindent, ami zöldséges, light vagy „csökkentett” energiatartalmú. Ezek a hangzatos kifejezések csalogatják magukhoz a gyanútlan vásárlókat, pedig nem mindig rejtenek valóban egészséges alapanyagokat. Íme, 3 olyan étel, ami elsőre talán jó választásnak tűnik, de vigyázat,  becsapós lehet!

Zöldséges tészta

Közkedvelt tévhit, hogy a vegetáriánus konyha kalóriaszegény is egyben. Bár tény, hogy sok olyan étel van, aminek a vegetáriánus változata egészségesebb, mint a húsban gazdag párja, a tészta nem feltétlenül tartozik ezek közé. A tésztaételek kalóriagazdagságát ugyanis csak részben adja a feltét, nagyobb részt maga a tészta a „ludas”. Sőt, a zöldséggel színezett tésztafélék sem számítanak nagy segítségnek, hiszen elenyésző százalékban tartalmaznak zöldséget és azt is főként porított változatban.

Gyümölcs chips

A burgonyaszirom kiváltásaként tökéletesen működhetnek a különféle gyümölcs chipsek, de itt is óvatosan kell kezelni a választékot. Mert míg a natúr almából készült változat minden körülmények között jó választás, (na nem a csokis példányok) addig a banánchips már ingoványos talaj (100 grammban több, mint 500 kalória van), az aszalt gyümölcsök pedig kifejezetten nagy cukortartalommal bírnak.

Müzli

Az ideális reggelinek tartott müzlik között is nehéz megtalálni azt, amelyik nem csak finom, hanem egészséges is. A granola típusú müzli kétség kívül nagyon finom, de egyben veszélyes is. Keveset szinte lehetetlenség enni belőle, nagy mennyiségben fogyasztva pedig jelentős zsírt viszel be a szervezetedbe. Az olajos magvakkal és aszalt gyümölcsökkel is dúsított változatokból tényleg csak egy kanállal kell a reggeli joghurtba keverni, minden más esetben többet eszel, mint kellene.

Írta: Peitli Csilla
További cikkek a szerzőtől
 Facebook