Profilom 2017. november 20. Hétfő - Jolán

5 hatásos gyógymód a téli depresszió ellen


A téli hónapokra oly jellemző korai sötétség és a csekély napsütés nyomot hagy a lelken. Kedvetlenség, bezárkózás és rosszkedv társulhat ilyenkor az ember mellé, ami szinte észrevétlenül kúszik a lelkünkig. Hogy idén ne így legyen, jöjjön pár hatásos módszer a téli depresszió ellen.

Használd ki a napsütést!

Bár télen nem jut belőle igazán sok, azért ilyenkor sem tűnik el a Nap örökre. Használj ki minden napsütéses percet, kint a szabadban vagy az ablak előtt ülve. A ragyogó fények a tájat is egészen más ruhába öltöztetik, eltűnnek a szürkék és a tél szebb arcát mutatja majd neked. Fedezd fel az évszak szépségeit és máris jobban érzed majd magad.

Építs ki egy téli rutint!

Nehezen megy a reggeli felkelés? A délután ötkor már szíved szerint csak a lefekvéshez készülődnél? A hosszú ideig tartó sötétség miatt a belső órád nem pörög olyan intenzíven, mint kellene. A letargiából a legkönnyebben a rutin billenthet ki. Legyen meg egy begyakorolt feladatsor, amit elvégzel, és ami megadja a kezdő lökést a továbbiakhoz. A pár perces kisebb feladatok kihúznak a tespedtségből és utána nagyobb kedvvel vágsz bele bármi másba is.

Öltözz melegen!

Ahogy egyre mélyebbre kúszik a hőmérő higanyszála, úgy növeld a ruházkodásod mértékét is. A meleg, réteges öltözet nagyon fontos, ha hosszabb ideig vagy kint, de a praktikum mellett ne feledkezz meg a kényelmes és csinos ruhadarabokról sem. A lényeg, hogy variálható és kedved szerint fel vagy levehető darabokat párosíts.

Jöhet a jutalom!

Ha sikerül betartani a napi rutint és nem a kanapén ülve végződik minden délutánod, akkor méltán lehetsz büszke magadra. Ez pedig jutalmat érdemel. A téli szürkeség idején kicsivel több kényeztetésre és örömre van szükséged, ezért szervezz baráti összejöveteleket, vagy lepd meg magad valami kellemessel.

Írta: Peitli Csilla
További cikkek a szerzőtől
 Facebook