Profilom 2018. január 20. Szombat - Fábián, Sebestyén

A meztelenül alvás tényleg segít megelőzni a diabéteszt?


Jó hír az uraknak, kevésbé jó hír a fázós hölgyeknek, hogy tudományos ténnyé vált a ruha nélküli alvás áldásos hatása. Úgy néz ki, Marilyn Monroe-nak volt igaza, amikor az ágyban csak Chanel No 5-ot viselt. Aki jót akar, csinálja utána.

A meztelen propaganda éllovasai nem a brit tudósok, hanem amerikai szaktársaik voltak, akik széles körben vizsgálták az alvási szokásokat és azok egészségügyi hatását. Az Oxford Egyetemen dolgozó Russel Foster professzor szerint a hálóingek sutba dobása javítja az alvási feltételeket, de egyéb, egészségre gyakorolt, pozitív hatása is van.

A titok nyitja a test hőszabályzó rendszerének működésében keresendő, melynek munkáját a túl sok ruha akadályozza. Ha a test túlmelegszik az éjszaka folyamán (hiszen a szervezet belső hője jelentős változást mutat az alvás során), akkor az alvás felületessé, ébrenlétekkel megszakítottá válik, így a pihenés hatásfoka is gyengül. A mélyalvási fázis nagyon fontos a szervezet megfelelő működése szempontjából, hiánya összezavarhatja a hormonháztartást is.

Le tehát a ruhával, de a fázósoknak sem kell félni, aki tart a túlzott lehűléstől (ami szintén gond lehet), a zokni helyett egy meleg vizes palackkal bújjon ezentúl ágyba. De a legjobb megoldást mégiscsak egy partner jelenléte nyújtja. Nem hangzik túl romantikusan, de egy másik ember hője könnyen felmelegíthet, és ugyanilyen könnyű elhúzódni, ha túl forróvá válna a helyzet. A másikkal való összebújás ráadásul segíti az oxitocin, más néven a boldogsághormon termelődését, ami csökkenti a vérnyomást és védi a szívet.

A hálószobák hőmérséklete ezért nem is kell, hogy túl magas legyen, inkább tartsd alacsonyan a hőfokot és csak a takaró alatt melegedj – valaki mással. Erre a szervezeted is jobban reagál majd. Az Amerikai Cukorbetegek Lapjában publikált tanulmány szerint a 19 fokos szobában történő alvás fokozza a szervezet anyagcseréjét, ezáltal több kalóriát égetsz el, és a cukorbetegség kockázata is csökken. A csinos, szexi hálóingeket és pizsamákat tehát tartogasd lefekvés előttre, de ágyba már meztelenül bújj. A kutatók is megmondták!

Írta: Peitli Csilla
További cikkek a szerzőtől
 Facebook