Profilom 2017. március 29. Szerda - Auguszta

Gyógyulj forró vízben! - A jakuzzizás 7 előnye


Azzal mindannyian tisztában vagyunk, hogy a pezsgőfürdőzés fantasztikus élményt jelent egy síelés után, vagy kitűnő beszélgetéseket lehet folytatni a forró vízben ülve, ám van néhány kevésbé ismert előnye is. Ezeket mutatjuk be most.

Javítja az alvást – Észrevetted már, hogy egy késő esti fürdés vagy egy masszázsmedencében töltött rövid idő után, milyen gyorsan el tudsz aludni? Ha az ember teste hidegben van, vagy fázik, akkor sokkal nehezebben jön a szemére az álom, míg kellemes melegben gyorsabban és pihentetőbben tud aludni. Széles körben elfogadott, hogy a jó minőségű, REM alvásnak számos pozitív élettani hatása van. Hogy javíthasd az éjszakai pihenésed minőségét, lefekvés előtt tölts egy kis időt a jakuzziban.

Csökkenti a stresszt és a szorongást – A meleg víz, a masszázs, a fúvókák és a súlytalanság kombinációja együttesen jelentősen csökkenti a mentális és a fizikai stressz és szorongás tüneteit. Addig, amíg ki nem próbálod, nem is érted, mennyire jól működik ez a stresszűző hatás. Ha felhúznak a munkahelyeden, irány a medence! Elég egy fél óra, és már nem is emlékszel a problémákra.

Csökkenti az ízületi és krónikus fájdalmakat – Az ízületi gyulladásban, alagút szindrómában vagy ínhüvelygyulladásban, vagy más hasonló jellegű betegségben szenvedők számára a pezsgőfürdőzés enyhülést hozhat a fájdalmakra. Mivel a fúvókákból érkező buborékok által keltett felhajtóerő jelentősen érvényesül, ezért a saját súlyunk szinte eltűnik, a vérkeringés fokozódik a meleg hatására, az izmok ellazulnak, így a gyulladt ízületekre nehezedő nyomás csökken. Ez az ellazult és fájdalommentesebb állapot nagyobb mozgásteret enged a beteg számára, így lehetőséget teremt a rehabilitációra.

Csökkenti a vércukorszintet – A kezdeti kutatások azt mutatják, hogy elegendő rendszeresen egy rövid időt eltölteni a masszázsmedencében, és a 2-es típusú cukorbetegségben szenvedők esetében a vércukorszint vonatkozásában javulás figyelhető meg. A The New England Journal of Medicine által folytatott kutatás (melyben a 2-es típusú cukorbetegek heti 3 héten át, heti 6 napon keresztül 30 percet töltöttek a meleg vízben) eredménye arról számol be, hogy a vizsgált alanyok vércukorszintjének átlagos csökkenése 182 mg/dl-ről 159 mg/dl-re változott. A javulás minden bizonnyal a testmozgással függ össze, ami hatékony kezelési formája az ilyen jellegű betegségnek.

Csökkenti a vérnyomást – A meleg vízben eltöltött idő alatt a szív intenzívebben és keményebben dolgozik azért, hogy eloszlassa a felesleges hőt a szervezetben. A folyamat során a fokozott véráramlás extra oxigént vesz fel, és szállít el a sejtekbe. Elképzelhető a vérnyomás kezdeti kiugrása, ám ahogyan a sejtek kitágulnak, csökken a szív ellenállása, és a vérnyomás normalizálódik.

Támogatja az egészségesebb, fiatalosabb külsőt – Ha nem is közvetlenül, de közvetett módon mindenképpen hatással van bőrünkre a masszázsmedencében töltött pihenés. A stressz és a szorongás ugyanis a fő okai a korai öregedésnek, és ennek leküzdésében a pezsgőfürdőzés kitűnő „gyógyír” lehet. A magasabb oxigén felvétel pedig a sejteket fiatalon tarja, így hosszú távon üdébbé és fiatalosabbá válhatunk hatására.

Csökkenti a migrén kialakulását – Ha krónikus fejfájásban szenvedsz, vagy migrénre hajlamos vagy, akkor a rendszeres pezsgőfürdőzés segíthet ennek kivédésében. Legtöbbször a feszültség hatására alakul ki migrén, amely láthatatlan módon képes az izmokat olyan merevvé és görcsössé tenni, amely fejfájáshoz vezethet. A forró víz abban segíthet, hogy ellazítja az izmokat, a jetek finoman átmozgatják, és lelazítják a nyaknál, tarkónál húzódó izomkötegeket, így több vérhez és ezáltal több oxigénhez jut az agy, így elkerülhetővé válik a görcsös fejfájás. 

Írta: Kovács Nóra
További cikkek a szerzőtől
 Facebook