Profilom 2017. június 23. Péntek - Zoltán

Lebegj a vízben – így relaxálj a jakuzzidban!


Ha jakuzzid van, a benne átélt pihenés olyan, mint egy balzsam a léleknek. Ha pedig lebegni tudsz a víz felszínén, egyfajta utolérhetetlen ősi nyugalom és elégedettség vesz körbe.

A lebegés élményét sokféleképpen meg lehet élni: egy csónakban, egy gumimatracon vagy akár egy szörf deszkán. De ha már van egy saját medencéd, miért ne gyakorolnád napi szinten? Minden eszköz nélkül, közvetlen kapcsolatban az éltető vízzel. A művészi lebegés élményének eléréséhez adunk néhány tippet, így egy kis gyakorlással megtapasztalhatod ezt a fantasztikus érzést.

Legyen kényelmes – Lehet, elsőre rémisztően hathat, hogy rá kell bíznod magadat vízre, a fejedet be kell engedned a vízbe, a hajad vizes lesz, sőt, a füledbe is víz mehet. Ha ezeket szeretnéd elkerülni, vedd fel a védőfelszerelésedet – füldugó a fülbe, úszósapka a fejedre – így már semmilyen furcsa vagy nem várt esemény nem eshet meg veled. Már csak tudomásul kell venned, hogy lebegni fogsz. De ehhez az kell, hogy ellazulj, hogy egyáltalán nem legyén görcsös, hanem engedd, hogy a víz felhajtó ereje hasson rád.

Jól jön a segítség – Ha nem így teszel, könnyen pánikba eshetsz, kapálózni kezdesz, és végül lesüllyedsz. Hogy ez ne történjen meg minden pillanatban, kérd meg az ismerősödet, hogy a biztonság kedvéért tegye a kezét a derekad vagy a hátad alá. Épp csak annyira, hogy ha süllyedni kezdenél, megtartson és korrigálni tudd a tartásodat.

A technika – A biztos lebegés titka, hogy a törzsed párhuzamosan fut a medence aljával. A tenyered az ég felé néz, a karodat a csípőtől a fej magasságáig bárhová helyezheted. A fejed az arc vonaláig besüllyed a vízbe, és attól függően, milyen a testalkatod, a mellkasodat vagy a csípődet nyomod felfelé. A combjaid vízszintesek, térdtől lefelé lógatod vagy kinyújtod őket. A kezeid és a lábaid lesznek azok, amik korrigálják a testtartásodat, ezeket kell picit mozgatnod ahhoz, hogy visszanyerd az egyensúlyodat.

+ 1 tipp: A pihentető megoldás: Ha nagyon nincs kedved egyensúlyozni, akkor a nyakad és a bokád alá helyezz egy-egy polifoam hengert. Ezek kitűnően fenntartanak a vízen, így már egyáltalán nem kell a testtartásod korrigálásával foglalkoznod. Még akár el is szunyókálhatsz! Meglátod, egy mély, relaxált állapotból ébredsz majd.

Írta: Kovács Nóra
További cikkek a szerzőtől
 Facebook