Profilom 2017. július 26. Szerda - Anna, Anikó

Meditálj a medencédben!


A meditáció az egyik leghasznosabb és legkönnyebben kifejleszthető szokás, melynek pozitív hatásait már ma megtapasztalhatod. A rendszeres meditáció segít javítani a mentális fókuszálást, csökkenti a stresszt és még a szív egészségét is javítja.

A meditáció és más holisztikus egészségügyi gyakorlatok népszerűsége jelentősen megnőtt az elmúlt években, így ha te is úgy döntesz, hogy csatlakozol ehhez a népes táborhoz, akkor elmondjuk, hogyan kezdj hozzá. Ahhoz, hogy nyugodt elmével rendelkezz, elsőre talán ijesztőnek tűnhet, de egy kis gyakorlással kell kezdened.

Meditálni szinte bárhol lehet, de ha egy masszázsmedencében teszed, akkor a folyamat még könnyebb és még pihentetőbb lesz, hiszen a meleg, nyugtató vízben könnyebb ellazulni a test és a lélek számára. Ezt a 15 perces meditációt egyszerűen csak lépésről lépésre végezd el, és máris sokkal jobban fogod magad érezni.

Mielőtt elkezdenéd a meditációt, győződj meg róla, hogy a pezsgőfürdő hőmérséklete megfelelően kellemes-e, és kapcsold ki a fúvókákat. Ezután helyezkedj el törökülésben a medencében, vagy olyan pozícióban, ahol a hát egyenes tud lenni. A fejedet egy kicsit döntsd lefelé. Tedd a kezedet a combodra úgy, hogy a tenyér felfelé nézzen. Érezni fogod, hogy a jakuzziban a felhajtóerőnek köszönhetően sokkal kellemesebb így ülni, mintha a szárazföldön csinálnád a gyakorlatot.

Most következik az első lélegzet. Csukd be a szemed, majd vegyél öt nagyon mély és lassú lélegzetet. Ahogy kifújod a levegőt, a hangsúly azon az érzésen van, hogy a testednek mennyire jól esik ez a légzés és ez a megnyugtató pihentető helyzet. Miután elvégezted ezt a mély lélegzést, folytasd normál levegővétellel.  A hangsúly most a testedre kerül. Gondold végig minden testrészedet, vizsgáld meg, mit hogyan érzel. Ahogy fentről lefelé haladsz, tudatosan lazítsd el minden testrészedet. Az arcodat, a füledet, a homlokodat, a válladat, a karodat, a csuklódat.

Ülj bele mélyen az ülésbe, érezd, hogy a feneked ránehezedik a medence ülőkéjére. Most engedd, hogy megérezd a medence vizének melegségét. Ahogyan simogatja a bőrödet, ahogy ellazítja az izmaidat. Ha befejezted a szkennelést, a figyelmedet fókuszáld ismét a légzésedre. Most számolj a belégzés és a kilégzés alatt, kezdve kettőtől, és folytasd egészen addig, amíg egy lélegzetvétel alatt el nem éred a tízet. Bár az elején nehéz megtartani a koncentrációt – hiszen a figyelmünk folyamatosan elkalandozik – idővel, sokkal sikeresebbek leszünk.

Ha szeretnéd kipróbálni a masszázsmedencés meditációt, de még nem rendelkezel sajáttal, a SpaTrend Július akció alatt kedvezményes áron vásárolhatod meg medencédet. 

Írta: Kovács Nóra
További cikkek a szerzőtől
 Facebook