Profilom 2018. január 16. Kedd - Gusztáv

5 ostoba mítosz a sportolásról, ami elveheti a kedved az aznapi edzéstől


Mindenhol halljuk őket. Az edzőterem öltözőjében, a buszon, a jógaórán, a munkahelyen. Némelyikről ordít, hogy bődületes hülyeség, némelyik pedig akár el is bizonytalanít egy pillanatra. Akárhogy is, ne hagyd, hogy a tömény ostobaság elvegye a kedved, sőt, motiváljon a tudat, hogy te ennél sokkal tájékozottabb vagy.

Ha szép pocit szeretnél, csinálj 100 hasprést

Végezhetsz hasizom-gyakorlatokat eszetlenül ameddig csak akarsz, ha közben nem figyelsz a diétára. A felesleg kizárólag tudatos étkezéssel tűnik el, és ha ez megtörtént, akkor bújnak elő a kockák is. Bizony, nem csak az az egy óra számít, amit az edzőteremben töltesz. A nagy dolgok a konyhában dőlnek el. 

Ha csak húsz perced van edzeni, el se kezdd

Ha nincs egy órád aznap az edzésre, akkor se hagyd ki. Végezz egy durva, intenzív intervallum edzést, és máris helyben vagy. Nem kell órákig lődörögni az edzőteremben ahhoz, hogy hatásos legyen. Sőt, törekedj arra, hogy edzéseid intenzívek és pörgősek legyenek.

 

Ha nem ömlik rólad a víz, rosszul csinálsz valamit

Az izzadság nem annak a jele, hogy égeted a kalóriákat. Tested így hűti magát, ami nem feltétlenül jelentkezik edzés során. Nézd meg magad súlyemelés, vagy séta után.

Fogyáshoz jobb, ha hosszan kitartott, alacsony intenzitású mozgást végzel

Nem feltétlenül. Ha a fogyás a célod, nem árt, ha beépíted az edzéstervedbe a kardió jellegű mozgást, de a izomépítést se hanyagold el. Miért? Ha nagyobb az izomtömeged, magasabb az alapanyagcseréd, tehát több kalóriát égetsz el alapjáraton az izmok fenntartásához. Ez mit jelent? Többet ehetsz! De persze minőségi ételt. 

A jóga remek a hátfájásra

Tény, hogy segíthet rajta, vannak olyan jógapózok, amik kifejezetten ezt célozzák. Ha azért fáj a hátad, mert görcsösek, feszültek az izmaid, a jóga remek megoldás. Plusz megerősíti a törzsed, ami sokaknál válasz a hátfájásra. Ha azonban máshonnan – sérülésből – ered a baj, még árthat is. Hogyan? A gyakorlatok irritálhatják a korábbi sérülésedet.

Írta: Nagy Kitti
További cikkek a szerzőtől
 Facebook