Profilom 2017. november 17. Péntek - Hortenzia, Gergő

Edzésterv sétához


A fitt, egészségtudatos életmód része a rendszeres mozgás. A rengeteg sport között gyakran találkozunk a sétával is, ami bár elég kímélő módja a mozgásnak, de valójában igen hatékony. Napi fél óra séta vagy 10 ezer lépés már büszkén beírható a sportnaplóba. De vajon tényleg kell ehhez edzésterv?

A rövid válasz: igen. A hosszabb válasz már kicsit bonyolultabb, de mint minden rendszeresen végzett sportnál, úgy a sétánál is kell, hogy legyen egy rávezető időszak, ami bevezeti a tényleges edzést. A sétánál nem is annyira az intenzitáson van a hangsúly. Fél órát menni – kis túlzással – bárki tud, de a sportok halála általában nem az erőkifejtés nagysága miatt következik be, hanem az idő- és motiváltság hiánya miatt.

A több hetes séta edzésterv tehát a test helyett inkább az agyat veszi célba, hogy átnevelje a sport szükségességére. Az első négy hétben ezért még csak heti 2-3 alkalommal kell beiktatni egy 15 perces sétát, és az intenzitás is maradjon normál szinten. A lényeg a gyors séta (véletlenül sem futás), ami mellett még tudsz beszélgetni.

Az ezt követő hetekben (újabb 4 hét) a séta időtartamát növeld fél órára, de a rendszeresség és az intenzitás mértéke is maradjon a megszokott. Amikor hozzászoksz ehhez a mozgáshoz is, jöhet egy újabb szintugrás. Az utolsó négy héten már heti négy alkalommal menj sétálni 30 percre, és növeld egy kicsit az intenzitást. Futásról most sincs szó, de a séta tempóját növeld meg annyira, hogy a beszélgetés már nehezebben menjen, ilyenkor már enyhén kapkodd a levegőt.

Ha mindent jól csináltál, akkor a 12 hét alatt sikerült elérned, hogy a mozgás az életed részévé váljon, átmozgattad a tagjaidat, és az ágyból való kikelés sem jelent már gondot. Ezután a túrázásra is készen állsz, de az már egy másik történet és egy másik edzésterv.

Írta: Peitli Csilla
További cikkek a szerzőtől
 Facebook