Profilom 2017. november 17. Péntek - Hortenzia, Gergő

Izzasztó edzésre vágysz? Irány a lépcsősor!


Ha maradtál már lift nélkül egy többemeletes épületben, tudod, hogy milyen szinteket mászni lépcsőn. Kimerítő és izzasztó feladat. Miért ne használnád ki ezt az edzésedben is?

A lépcsőzés az egyik leghatékonyabb stratégia, ha fogyni szeretnél, tested ugyanis több kalóriát használ az egész súlyod folyamatos megemeléséhez, mint egy sima kocogás során. Ebből adódik, hogy olyan egyszerű változtatással, mint a lépcső választása a lift helyett, már közelebb kerültél a célodhoz. Persze ennyi még nem elég a sikerhez.

Ha ennyi még nem győzött meg arról, hogy holnap a lépcsőházban eddz, vannak további előnyei is:

  1. 1. A lépcső roppant kézenfekvő eszköz az edzéshez. Szinte kizárt, hogy a közeledben nincs lépcsősor – akár három fok is számít.
  2. 2. Mivel intenzív, dinamikus mozgásról beszélünk, kevesebb időt kell rászánnod. Persze ez azt is jelenti, hogy abban a 20 percben apait-anyait beleadsz az edzésbe.
  3. 3. Kardió és erősítő edzésként is megállja a helyét. Kombinálhatod is a kettőt – a sprintek fejlesztik az állóképességedet, a különböző erősítő gyakorlatok pedig formálják a tested.
  4. 4. Alsótested korábban elképzelhetetlen tempóban és módon fejlődik majd, hiszen minden nagyobb izomcsoportot használsz. A formás lábak és a kerek popsi nem is tűnik elérhetetlen álomnak, miközben egyik lépcsőfokot a másik után veszed.
  5. 5. Kezdőként is nekiállhatsz. Kezdetben gyűlölni fogod, de ne add fel. Rohamosan fejlődsz majd, és néhány alkalom után nevetve gondolsz a lógónyelvű kezdőre, aki néhány hete voltál.

Ha kipróbálnád a lépcsőzést, de nem tudod, mit kellene tenned, nézd meg ezt a videót kis inspirációként.


Írta: Nagy Kitti
További cikkek a szerzőtől
 Facebook