Profilom 2018. február 25. Vasárnap - Géza

Nincs elég időd edzeni?


Ha a határidőnaplódban minden héten csupán szusszanásnyi szünetek maradnak, fejtörést okozhat, hova szorítsd be az alakodra és egészségedre szánt egy-másfél órát. S ami még ennél is keményebb: hogyan tedd minél hatékonyabbá az edzésedet. Íme, néhány tipp, amelyek betartásával biztos lehetsz abban, hogy maximálisan kihasználtad az erre szánt időt.


  • Súlyok emelgetése helyett válaszd a több izomcsoportot megmozgató, saját testsúllyal végzett gyakorlatokat, ilyenek a guggolások, a fekvőtámasz, a kitörés. Ne ragadj le a gépeknél, használd a tested, kicsit borítsd fel szokásos edzésterved!
  • Mérd az időt a sorozatok között! Figyelj arra, nehogy hosszú pihenőket tarts, legyenek fél, maximum egyperces szünetek. Ha elég erőt érzel magadban, nyugodtan végezz kardiómozgást a szettek között.

  • Ha felpörgetnéd a zsírégetést, iktass be 2-3 percnyi pliometrikus edzést – ugrálókötél, helybenfutás – a súlyzós sorozatok közé.
  • Ha unod a monoton, egyenletes kocogást, próbáld ki az intervallum edzést! Lényege, hogy váltogasd az edzés intenzitását, egy pulzusfelpörgető szakasz után lassú, nyugodt mozgást végezz. Például egy szakasz sprint után kocogj, vagy akár gyalogolj, hogy lecsillapodjon a szívverésed.

 

  • A jóga szerelmesei kicsit felpörgethetik edzésüket a power típussal. Így átélhetik azokat a hatásokat, amelyek miatt belekezdtek a jógába, ugyanakkor az izmok formálása és a zsírégetés is maximálisan megvalósul.
  • Harcművészetből ismert mozdulatokat is csempészhetsz edzésedbe, így biztos lehetsz abban, hogy izmaid nem csupán az esztétikumot szolgálják.

A legfontosabb tanács pedig, hogy soha ne feledd, miért csinálod, mik a céljaid, és küzdj értük minden edzés alatt! Keresd a kihívásokat, és ne félj elpáholni tegnapi énedet!


Írta: Nagy Kitti
További cikkek a szerzőtől
 Facebook