Rendszeresen edzel, mégis felszaladt rád pár kiló? Utánajártunk, ez miért van…

Eddig azt hittük, egyszerű a képlet. Ha több kalóriát égetsz, mint amennyit beviszel, fogyni fogsz, ám erre rácáfolt egy kísérlet.


Eddig azt hittük, egyszerű a képlet. Ha több kalóriát égetsz, mint amennyit beviszel, fogyni fogsz, ám erre rácáfolt egy kísérlet.

Sokan járnak úgy, hogy kisebb-nagyobb kihagyás után újra nekiveselkednek a rendszeres edzésnek, ám ahelyett, hogy fogynának, felszednek pár kilót. És a plusz tömeg nem izomban, hanem kellemetlen zsírszövetben jelentkezik. Ezt a jelenséget vizsgálták egy arizonai egyetemen.

Étrendváltás nélkül

A kutatásban 81 egészséges, harminc körüli nő vett részt, akik szerettek volna megszabadulni némi súlyfeleslegtől. Arra kérték őket, hogy egyáltalán ne változtassanak az étkezési szokásaikon, de minden héten háromszor edzenek. Hatékony aerobik mozgást végeztettek velük, mely kifejezetten a zsírégetésre fókuszál az izomépítés helyett.

Feltételezések ellenére

Azt gondoltuk, hogy azok a nők, akiknek magasabb a testtömeg indexe, többet is fognak fogyni.” – nyilatkozta a felmérés vezetője, Dr Glenn Gaesser. A kutatók 12 hétig követték a részvevők teljesítményét és megdöbbentő eredményt kaptak. Néhányan leadtak pár kilót, sokuknak nem változott a súlya, de 55 résztvevő hízott a három hónap alatt, egy közülük majdnem öt kilót. Ugyanakkor mindannyian sokkal fittebbnek és egészségesebbnek érezték magukat a program után, így nem veszett kárba a teljesítményük.

Nem egészen értik a tudósok, hogy mi állhat a jelenség hátterében. Talán a nagyobb igénybevétel miatt a szervezet megpróbál felhalmozni tartalékokat. Minden esetre az jól látszik, hogy a mozgás diéta nélkül nem feltétlenül vezet fogyáshoz. Dr. Gaesser azt tanácsolja, hogy aki nem tapasztal fogyást négy hét után, változtasson a diétán, vagy vizsgálja meg, hogy élete más területén történt-e olyan változás mely a súlyát befolyásolhatja. Ám azt is hozzátette, hogy a rendszeres testmozgást fogyás nélkül is érdemes folytatni.

Címkék: