Profilom 2017. október 21. Szombat - Orsolya

3 meglepő előny, amire pihentető alvással tehetsz szert


Azon túl, hogy nem leszel fáradt és ingerlékeny, épp ellenkezőleg, tettre készen és energiától duzzadóan kezdheted a napodat egy mély alvást követően, más pozitív hatásai is vannak az éjszakai pihenésnek. Jöjjön ezekből három!

Nátha mentesség

Egy a JAMA Internal Medicine folyóiratban publikált tanulmány szerint azok, akik naponta csak 5 vagy annál kevesebb órát alszanak, háromszor nagyobb eséllyel szenvednek a meghűléstől, mint azok, akik 8 órát pihennek. A korábbi tanulmányokkal összecsengő adatok szerint náthára és egyéb fertőzésekre fogékonyabban azok, akik huzamosabb ideig nem alszanak eleget. Hosszan tartó álmatlanság ellen küzd masszázsmedencével, amely segít mélyebben és tovább aludni, ha lefekvés előtt egy-másfél órával lazítasz a forró vízben legalább 20 percet.

Mingrén? Soha többé!

A kielégítő alvás a migrének kialakulását is segíti. Egy migrén páciensek körében végzett dél-koreai tanulmány egy alkalmazás segítségével vizsgálta a migrének lehetséges kiváltó okait. A PLoS ONE folyóiratban megjelent cikk a három leggyakoribb kiváltó ok között tartja számon az alvásmegvonást (a stresszel és a fáradtsággal együtt). Az elegendő alvással csökkenthető a migrén kialakulásának esélye.

Egészséges étvágy

Az alvás során normalizálódik a vércukorszint és rendeződik a hormonháztartás. Ha az alvás túl rövidre sikerül, akkor ezek a területek hátrányt szenvednek. Különösen a férfiaknál figyelhető meg, hogy már 3 egymást követő álmatlan nap is jócskán megemeli a vércukorszintjüket, ezzel együtt pedig növekszik az éhségérzet, és hajlamosabbak ilyenkor a magasabb kalóriatartalmú ételek felé fordulni. Egy jó alvás tehát segít megtartani az ideális vércukorszintet, és közvetetten még a diétára is jó hatással van.

Ha szeretnéd megtudni, hogy hogyan lehet az ideális masszázsmedencét kiválasztani, töltsd le jakuzzi vásárlási útmutatónkat.

Írta: Peitli Csilla
További cikkek a szerzőtől
 Facebook