Profilom 2017. június 23. Péntek - Zoltán

4 módszer az anyagcsere felpörgetésére, hogy az ünnepek se jelentsenek hízókúrát


A gyors anyagcsere szinten tartása az egyik legkönnyebb módja a súly megőrzésének. Bizonyos ételek, a mozgásszegény életmód és a kevés energiabevitel csökkenést eredményez az anyagcserében, amit fel kell pörgetni, ha nem akarok, hogy plusz kilóként jelentkezzen a bevitt kalória. Ehhez mutatunk négy módszert!

Az anyagcsere gyorsasága azt a sebességet mutatja, hogy a szervezet milyen idő alatt képes az elfogyasztott ételt energiává alakítani. Az el nem használt energiát a test elraktározza a zsírsejtekbe, aminek hízás az eredménye. Karácsonykor a megszokottnál gyakran többször és kalóriadúsabban étkezünk, ezért elkél minden segítség az anyagcsere magas szinten tartására.

Testmozgás

Az anyagcsere beindítását kezdheted testmozgással. A rendszeres sport jelenti az igazi megoldást, hiszen egy igazi edzés még órákkal a tényleges sport után is magas tartja a kalóriaégetés szintjét. Az ünnepek alatt ezt mégsem könnyű megtartani, ezért sétával és téli sportokkal (korcsolyázással) vagy kutyasétáltatással tartsd fitten magad.

Masszázsmedence
Ha semmi kedved a hidegben sportolni, válaszd a masszázsmedencét. A meleg vízben végzett gyakorlatok is átmozgatnak, ráadásul a víz miatt megnövekszik a testhőmésérklet, ami gyorsabb vérkeringést, és gyorsabb anyagcserét jelent. Már a forró vízben ülve egy masszázsprogram kényeztetését élvezve is sokat tehetsz a testedért.
 
Grapefruit és brokkoli
A táplálkozással is beindíthatod a megfelelő folyamatokat, csak az étkezések közötti nasikra kell figyelni. A grapefruit savanykás íze serkensti az emésztőnedvek termelődését, ami gyorsítja az anyagcserét, a brokkolinál pedig a kálciumtartalma felelős a hasonló fokozó hatásért. Mindkettőből fogyassz bőséggel az ünnepek alatt, és csökkennek gondjaid.
 
Zöld tea
Végül egy finom italt is ajánlunk a brokkoli leöblítésére. A zöld teában található polifenol katekinek fokozzák az anyagcserét, ezért étkezés utáni fogyasztása különösen ajánlott. Napi 4-5 csésze elfogyasztását azonban ne haladd túl, mert a májad láthatja kárát.
 
Ha szívesen olvasna arról, milyen további jótékony hatásai vannak a pezsgőfürdőzésnek, iratkozzon fel hírlevelükre itt.
Írta: Peitli Csilla
További cikkek a szerzőtől
 Facebook