Profilom 2017. október 19. Csütörtök - Nándor

Ennyi időt várj az edzés és a forró fürdő között, ha jót akarsz!


Akár saját jakuzzid van, akár az edzőteremben ülhetsz be egy forró masszázsmedencében, mindenképpen nagy a kísértés, hogy az aktív mozgást egy kellemesen lazító fürdőben vezesd le. Csakhogy, ha a testedre hallgatsz, ezt nem rögtön teszed.

Az edzés után azonnal beugrani a gőzölgő vízbe csábítónak tűnhet, de a szíved és a bőröd is megsínylené ezt a megoldást. Az edzés során fokozottan dolgozó szív erőteljesen pumpálja a vért, hogy a test minden részébe eljusson a megfelelő mennyiségű oxigén. A kemény munka után ideális esetben percek alatt visszaáll a nyugodt szívverés, a test visszahűl, és elkezdődhet a regenerálódás időszaka. Ez az, amit a forró fürdő megzavar, mert nem hagyja pihenni a szívet. A forró vízben (a mozgáshoz hasonlóan) fokozódik a véráramlás és a szív újra extra munkába kezd, a jól megérdemelt pihenés helyett. Ezt a túlhajtást előzheted meg, ha az edzés után fél órára megpihensz.

A langyos zuhannyal és sok-sok folyadék bevitelével eltöltött fél óra után már a szíved és a bőröd is készen áll a lazító fürdőre. Ha azonban elfelejtesz inni, csak a szived jár jól, a bőröd nezeményezi majd, hogy az izzadással elvesztett vizet nem pótoltad, és úgy ültél be egy forró, tehát ugyancsak szárító hatású vízbe. Ez a kettős szárító hatás megviselheti a bőrt, aminek állapotán tovább ronthatsz egy erőteljes törülközéssel.

Ezért olyan fontos a sok folyadék, és a forró vízből kilépve egy alapos testkrémezés. Különös tekintettel az érzékeny területekre. Ha ezeket betartod a lelked mellett a tested is hálás lesz a forró jakuzzis kitérőnek.

Ha szeretné ön is nap, mint nap otthonában élvezni a jakuzzizás jótékony hatásait, használja ki a SpaTrend újévi masszázsmedence vásárának kedvezményeit, ahol Ön is biztosan megtalálja álmai masszázsmedencéjét!

Írta: Peitli Csilla
További cikkek a szerzőtől
 Facebook