Profilom 2017. augusztus 18. Péntek - Ilona

Jakuzzi jóga idősebbeknek


A jóga növeli a hajlékonyságot és erősíti a vázizomzatot, a forró víz lazítja, bemelegíti az izmokat és a víz felhajtó ereje leveszi a terhek nag részét az ízületekről. A masszázsmedencés jóga tehát ideális mozgásforma sérülés után lábadozóknak, túlsúlyosoknak és idősebbeknek.

A vízi jóga nem mai találmány, de a meleg vizes jóga igen fiatal a sporttörténelemben. A medence mérete és belső kialakítása fizikai korlátokat szab az egyes gyakorlatok kivitelezésének, így nem lehet egy az egyben átültetni a szárazföldi változatot a jakuzziba.

A speciális beállásokat tartalmazó jóga főként a lazításra és a vázizomzat erősítésére koncentrál, melynek kellemes velejáró a hát, nyak és csípőfájdalmak enyhülése. A víz hőmérséklete bemelegíti az izmokat, 5-10 perc pihenés után már kezdődhet is a jóga, külön bemelegítő feladatokra nincs is igazán szükség. A vázizomzat erősítéséhez, ami főként a derék környékére hat pozitívan, ülj le a medencében úgy, hogy a kezeid is az ülésen nyugodjanak. Hagyd, hogy a lábadat felemelje a víz felhajtó ereje és egyensúlyozz a farokcsonton. Emeld még feljebb a lábad addig, amíg a tested V alakot nem formál, ekkor a térdedet húzd be a mellkasodig, majd nyújtsd ki újra. Ezt ismételd tízszer mielőtt leteszed a lábadat pihenni.

A test átmozgatása után élvezd a jetek masszírozó erejét, hogy felfrissülve szállj ki a medencéből.

Ha szívesen olvasna arról, milyen további jótékony hatásai vannak a pezsgőfürdőzésnek, iratkozzon fel hírlevelükre itt.

Írta: Peitli Csilla
További cikkek a szerzőtől
 Facebook