Profilom 2017. október 21. Szombat - Orsolya

Jóga a felhők felett - készülj jógával a hosszú repülőútra


A tengerentúli, hosszú repülőutak nemcsak fárasztóak és unalmasak lehetnek, de a szervezetre is nagy terhet rónak. A mozgásszegény utazás amellett, hogy több egészségügyi kockázatot is jelent, kifejezetten kényelmetlen is. Ennek kiküszöbölésére jógaoktatók olyan feladatokat dolgoztak ki, amelyek kis helyen is elvégezhetőek, és segítenek a test átmozgatásában.

Hogy a bőrödet se viselje meg az utazás, használj QMS Activator maszkot!

Felfelé nyújtózás

Ülve és állva is célszerű elvégezni a kinyújtott kezekkel való felfelé nyújtózást. Mindkét esetben a talpak párhuzamosan a padlón helyezkedjenek el, és egyenes derékkal nyújtsd fel a két kezet először párhuzamosan néhány másodpercig (5 belégzés idejéig), majd az ujjakat összefonva és kifelé fordítva, ismételd meg a gyakorlatot. Az izmok lazítása mellett a helyes tartás és a megfelelő egyensúly elérését is segíti ez a feladat. Ennek köszönhetően a vállak ellazulnak és gerincre nehezedő nyomás is enyhül.

Törzscsavarás

Először ülve majd állva is csináld meg ezt a feladatot. Ülve a combok legyenek párhuzamosak, a talp szorosan a padlón. Egyenes felsőtesttel fordulj el jobb (majd bal) oldalra miközben a bal (majd jobb) kezeddel támaszkodj meg a térdeden és segítsd a fordulást toló mozdulattal. A másik kezeddel a karfán támaszkodj meg a jobb stabilitás érdekében. Végül a fejeddel és kövesd a fordulás irányát. Az álló változatnál az egyik lábadat tedd fel az ülésre és annak irányába végezd a forgást, miközben az egyik kezed kinyújtva a test mellett foglal helyet, a másik pedig a térden segíti a fordulást. A gerinc kilazításában segíti a feladat.

Kéz keresztezés a hát mögött

A kar ízületeinek átmozgatásához ülő pozícióban fond össze a karjaidat a hátad mögött, miközben megpróbálod a kezeiddel a könyököket átfogni. 5 belégzés után engedd el a pózt. A feladat álló verziójához egyenesen állva kulcsold össze a kezeidet a feneked mögött, és tartsd megfeszítve a karod, a vállaidat pedig szorítsd le. A váll és a nyak izmait lazíthatod el így.

Írta: Peitli Csilla
További cikkek a szerzőtől
 Facebook