Profilom 2017. október 19. Csütörtök - Nándor

Mit egyél lefekvés előtt


Már gyerekkorban megtanuljuk, hogy közvetlenül lefekvés előtt enni nem szabad. Kiskorunkban még csak rossza álmokkal riogatnak, amihez később hozzájárul az elhízás réme, pedig az alvás előtti étkezésnek is van előnye.

A Táplálkozási és Dietétikai Akadémia szóvivője, Alissa Rumsey szerint a szénhidrátban gazdag élelmiszerek segítenek a jobb alvásban. A jelenség oka az anyagcsere folyamatokban szerepet játszó inzulin, mely befolyásolja az alvási ciklust is. Tehát minden olyan étel, mely elősegíti az inzulintermelődést, egyúttal az éjszakai pihenést is nyugodtabbá teszi.

Ha a lefekvés előtti masszázsmedencés fürdődet egy pár szénhidrátban dús falattal is megtámogatod, akkor a hatás nem maradhat el. A meleg víz lenyugtatja az izgatott idegeket, ellazítja az izmokat és megteremti az ideális maghőmérsékletet a testben a pihenésre. Az étel pedig olyan inzulinszintet generál, amely normalizálja a cirkadián ciklusban észlelhető egyenetlenségeket.

Ehhez nem kell is kell sokat enned, pár falat már eléri a hatást. Ha 150-200 kcal között tartod a fogyasztást, a kéretlen súlygyarapodással sem kell megküzdened.

Ha neked is eszedbe jutott már, hogy jakuzzit válassz magadnak, akkor a masszázsmedence vásárlási útmutató biztosan a segítségedre lesz.

Írta: Peitli Csilla
További cikkek a szerzőtől
 Facebook