Profilom 2017. október 18. Szerda - Lukács

A forma is számít a grillezett zöldségeknél


A grillezett zöldségeknél nemcsak a méret (minél nagyobb a felület, annál nagyobb pirult rész), hanem a forma is sokat számít. A hő hatására a legtöbb zöldéség hasznos beltartala eltűnik vagy mennyisége jelentőse csökken, így ha az íz mellett az egészség is szempont, ezeket tartds szem előtt. 

 Grillplaza.hu - Broil King grillek és grillkiegészítők áruháza

A répát hagyd egészben

A Newcastle Egyetemen végzett répakutatás meglepő eredményt hozott. Eszerint az egészben elkészített zöldség tápanyagtartalma messze felülmúlja a felaprított változatét. A grillre kerültés előtt felvágott répa nagyobb felületen adja le a benne található tápanyagokat, ezért nagyobb a veszteség az egészben elkészített répákkal szemben. Ezért a kutatók szerint a grillezett és a levesbe került változ is egészben kerüljön feldolgozásra, és ha muszáj, csak a zöldség elkészülte után vágd apró darabokra.

Fokhagyma zúzva jó

A sült fokhagymát szeretők számára nagy tragédia, hogy a hő hatására a benne lévő enzimek inaktívvá válnak, így jelentősen csökken a pozitív hatása. Hogy ezt kerüld a fokhagymát préseld vagy zúzd le használat előtt és hagyd állni 10 percig felhasználás előtt. A Linus Pauling Intézet kutatása szerint az egyik fokhagymában lévő enzim, amely csökkenti a szív-és érrendszeri betegségek kockázatát, a zúzott és állni hagyott fokhagymában jobban megőrzi a vérlemezkék letapadása elleni hatását, mint egyéb esetben.

A spárga sülve jó

A grillen készített vagy pirított spárga megőrzi a benne található vitaminokat és ásványi anyagokat, így főzés és párolás helyett inkább ezt az elkészítési módot preferáld. A szezonális zöldéség antioxidánsokban kivételesen gazdag, de A, C, E és K vitamin tartalma miatt sem kell szégyenkeznie. A spárga, típusától függetlenül, jól reagál a sütésre, így mindegy, hogy a fehér, a zöld vagy az édeskésebb lila változatot grilleznéd, mindenképpen jól jársz. 

Írta: Peitli Csilla
További cikkek a szerzőtől
 Facebook