Profilom 2017. október 20. Péntek - Vendel

Legyen saját csendszigeted!


Ha már zsong a fejed a sok munkától, akkor egy pihentető 15 percnél semmi sem frissíti fel jobban az elmét. Persze ezt a kis meditációt végezheted a kertedben is. Nem kell hozzá más, mint egy csendsziget, ahol magad lehetsz erre a rövid időre.

A csendszigetedet többféleképpen is kialakíthatod. A lényege, hogy egy olyan része legyen a kertednek, ahová nem ér el a ház zaja. Lehetőleg valamilyen formában takarásban legyen, hogy a kíváncsi szemek elől elrejtőzhess. Helyezz el benne egy ülőalkalmatosságot, amire letelepedhetsz. Az sem baj, ha a földön ülsz, de akkor figyelj arra, hogy kényelmes legyen, hiszen az a cél, hogy befelé tudj koncentrálni.

Akár párnákat is elhelyezhetsz ide, vagy egy szivacsra is ülhetsz. Ha kényelmesebb vagy, akkor a kedvenc hintaágyad vagy szófád is tökéletes választás lehet. Valójában nem az a cél, hogy szigorú keretek közé helyezzük ezt a feladatot, hanem hogy kialakíts magadnak egy helyszínt, ahol jól érzed magad, és könnyen megy a lazítás.

Még a pozíció sem lényeges, hiszen mindenki másként tud relaxálni. Ha jól esik elheverni a földön, és az eget kémlelni, hát tedd azt. Ha a lótuszülés számodra a legjobb módszer, maradj amellett. Fontos, hogy kényelmesen elhelyezkedj, és engedd, hogy az izmaid ellazuljanak.

Kezdhetnéd egy tudatos légzőgyakorlattal, amellyel lelassítod a szívverésedet, megtisztítod a tüdődet, és elengeded a benned felgyülemlett feszültséget. Mély levegővételekkel és erőteljes kifújásokkal végezd ezt a gyakorlatot. Ezután térj vissza a normál ütemű légzésre, és engedd meg magadnak, hogy meghalld a körülötted élő természetet. A madarak csicsergését, ahogy a szellő rezgeti a faleveleket, ahogy a méh zümmög a közelben. Érezd a bőrödön a nap melegét, a szél érintését. Érezd az illatokat: a föld nedves szagát vagy a virágok édes illatát. Ha szeretnéd, akkor kövesd a tekinteteddel a felhők vonulását, a madarak röptét.

Közben engedd, hogy a tested elnehezedjen, az izmaid ellazuljanak mindenhol. A fejedtől egészen a lábad ujjáig. Ha mindezt végig csináltad, érezni fogod, hogy az elméd megnyugszik, a lelked felszabadul.

SpaTrend extra tipp: ezt a meditációs gyakorlatot a masszázsmedencédben is elvégezheted. Ebben az esetben kényelmesen helyezkedj el a vízben úgy, hogy a fejed a párnán nyugszik, a karjaid a vízben lebegnek. Lehetőleg úgy ülj, vagy feküdj, hogy az izmaidnak ne kelljen megfeszülniük abban, hogy tartják a testedet. 

Írta: Kovács Nóra
További cikkek a szerzőtől
 Facebook