Profilom 2018. február 25. Vasárnap - Géza

Egyensúly és önbizalom a jógától


Két olyan fogalom, melynek elérését vastagon szedve kellene beírnunk céljaink listájára. Mindannyian hasznosítani tudnánk a mindennapokban az egyensúly és az önbizalom okozta örömöket. Itt észre kell vennünk, hogy a kettő szorosan összefügg, az egyensúly önbizalmat fakaszt, önbizalommal pedig könnyebb eljutni az egyensúlyi állapotba. Jógával ezen a téren is jelentős fejlődést érhetsz el, állj hát jógamatracra, végezz egyensúlygyakorlatokat önbizalommal, mosolyogva!


A jóga mindenre jó?

Igen, hajlékonnyá tesz, fogyhatsz tőle, tónusos izomzatot építhetsz, kapcsolatba léphetsz benső éneddel, és még önbizalommal teli, kiegyensúlyozott emberré is válhatsz.

 

Miért nem jógázik vajon minden ember?

A jóga egyensúlyra való pozitív hatását Dr. Arlene Schmid, az amerikai Roudebush VA Medical Center kutatója tesztelte. A kutatásban résztvevők stroke-túlélők voltak, akik nyolc héten át hetente két alkalommal részt vettek jógaórán. Az eredmények biztatóak, hiszen 15%-os javulást mutattak az egyensúlyi gyakorlatok elvégzésénél. Ez az eredményesség az önbizalmuknak is jót tett, hiszen ezt a képességet a mindennapi feladatok elvégzésénél remekül tudták kamatoztatni.

Hogy képes erre a jóga? A jóga komoly összpontosítást és fegyelmet igényel. Test és lélek összekapcsolódik, komplex módon működik, így fejleszti az egyensúlyérzéket. Ezzel szemben a klasszikus erősítő edzések csak a test szintjén történnek. 


Milyen pózok segítenek az egyensúlyérzék fejlesztésében?

 

Fa pozíció: Tenyered zárd össze a szíved előtt, ujjaid nézzenek felfelé. Jobb lábadat tedd bal bokádra, talpad illeszkedjen ellenkező lábad belső oldalára. Lassan csúsztasd fel a lábad a térdedig. Találd meg az egyensúlyod, majd emeld magasba a kezed, és tárd szét, akár egy fa.


Kéz-láb emelés: Ereszkedj négykézlábra, kezeid legyenek egyvonalban a válladdal, térded a csípőddel. Lassan emeld fel jobb kezed, és nyújtsd előre, ugyanabban az időben nyújtsd hátra bal lábadat. Tartsd ki ezt a pózt, majd ismételd a másik oldalra is.


Szék pozíció: Állj egyenesen, karod előrenyújtva. Képzelj magad mögé egy széked, amelyre le akarsz ülni. Menj annyira mélyre, amennyire csak tudsz. Kezdetben gyakorolj a falnál, ha szükséges.


Írta: Nagy Kitti
További cikkek a szerzőtől
 Facebook