Profilom 2018. január 18. Csütörtök - Piroska

Melyik jógatípust válaszd?


Megvan a matrac, az edzőruha és az elszántság, de az elérhető óratípusok közt elveszettnek érzed magad? Ne próbálgasd vaktában őket, jobb, ha céljaidnak megfelelő jógafajtát választasz. Cikkünkből most kiderül, melyik a te jógatípusod!


Hatha jóga

Neked teremtették, ha kezdő vagy.

A pozíciók követhetőek, a légzés nyugodt és nem sürgetett. Kitartasz egy pózt, kényelmesen feloldod, majd rátérsz egy másikra. Tökéletes tempó egy kezdő számára. Ráadásként elmélyülsz tested és lelked kapcsolatában, légzésedre összpontosítva meditatív állapotba kerülsz, feloldod a stresszt, és hajlékonnyá válsz. Segítségnek gyakorta használnak különböző eszközöket, mint a téglát vagy a kendőt.


Ashtanga és power jóga

Neked teremtették, ha fogyni szeretnél.

Ezt a két típust arról ismerheted fel, hogy a jóga hagyományos hatásait izzasztó kardiómozgással keverik. Az egyik pózból a másikba átmozdulást szünet nélkül kell teljesítened, így remek zsírégető edzés. A folyamatos mozgás miatt tested folyamatosan hőt termel, így egy igazán jó óra után folyik rólad a víz. Az Ashtanga a tradicionálisabb típus a kettő közül, a kész gyakorlatsorok előtt kántálással kerülsz mély, meditatív állapotba. A Power jóga ezzel szemben variálja a pózokat, és nem célja a spirituális elmélyülés.


Yin jóga

Neked teremtették, ha csak szeretnél néhány nyugodt percet/órát.

A Yin-Yang kettősének nyugodt feléről elnevezett jóga tökéletes azok számára, akik szeretnék kényeztetni testüket és lelküket. Az óra során lassú mozdulatokkal végzed a – legtöbbször ülő- vagy fekvőhelyzetű – gyakorlatokat, hosszasan, gyakran percekig kitartva egy-egy pózt. Nem meglepő, hogy a Yin jóga legnagyobb előnye, hogy ellazít, segít megszabadítani a görcsöktől, stressztől. Teljes mértékben a jóga spirituális oldalát helyezi előtérbe.



Iyengar jóga

Neked teremtették, ha mindenáron el szeretnéd kerülni a sérülést.

Az Iyengar jóga a tradicionális vonalat követi. Hagyományos pozíciókat végzel, de nem mindegy, hogyan. Az Iyengar jógaoktatók rendkívül széles biomechanikai ismerettel rendelkeznek, így tudják, hogy tudsz könnyíteni egy-egy pozíción, hogy azok kevésbé legyenek intenzívek. A gyakorlatok közti szünetekben arra is van időd, hogy tökéletesíts egy-egy pózt. Ez a típus tehát akkor is kitűnő választás, ha sérülésből gyógyulsz fel.


Írta: Nagy Kitti
További cikkek a szerzőtől
 Facebook