Profilom 2017. augusztus 23. Szerda - Bence

A szaunahasználat legjobb módja


Ha te is azok közé tartozol, akiket kicsit elbizonytalanít a szauna, akkor most segítünk eloszlatni a félelmeidet. Végig vesszük, hogyan élvezheted a lehető legteljesebb módon a szaunát egyedül vagy barátokkal.

Szánd rá az időt

A szauna nem a leggyorsabb egészségmegőrző technika, Mikhail Brodsky szaunaszekértő szerint két órát vagy még ennél is többet kellene rászánni. Ebbe három, egyenként 12-20 perces, „szaunakör”, egy hideg vizes mártózás és egy negyed órás pihenő szakasz is belefér. Ez utóbbit eltöltheted jakuzziban, gőzkabinban vagy szobahőmérsékleten egy nyugágyban fekve.

Zuhany előtte, hideg fürdő utána

A szauna előtti zuhany felkészíti a testet és lemossa az út porát. A szauna utáni hideg zuhanyra a test visszahűtése és a pórusok összezárása miatt van szükség. A hideg-meleg ellentét miatt a bőr rugalmasabbá válik.

Legyen meleg

A szauna ideális hőmérséklete 80-90ºC. Az ennél jelentősen hidegebb helyiségekben hosszabb ideig kellene tartózkodni és a hatásuk így is elmaradna a kívánatostól. A meleg mellett fontos a szauna kinézete is. Alacsony mennyezet és lehetőség szerint fekvésre alkalmas padok is legyenek benne, hogy a hőeloszlás ideális legyen.

Légy naturalista

Ez a tanács nemcsak a meztelenségre vonatkozik, bár ez a legjobb módja, hogy a tested minden pontját egyszerre és egyforma hatású hő érje. A naturalizmust a lelkiállapotod is tükrözze. Ne feszengj még ha idegenekkel együtt szaunázol, akkor se. Ez mindenki számára egy befelé figyeléssel töltött idő, senki nem néz téged és te se másokkal foglalkozz. Koncentrálj magadra, a gondolataidra és hagyd, hogy elragadjon a fejedben kavargó képek sokasága.

Ha érdeklődsz a szaunák iránt, látogass el oldalunkra, és tudj meg mindent a rekreáció ezen formájáról.

Írta: Peitli Csilla
További cikkek a szerzőtől
 Facebook