Profilom 2017. december 17. Vasárnap - Lázár, Olimpia

Ez a legjobb módja a szaunázásnak


A hagyományos finn szauna nagyon magas hőmérséklettel dolgozik, ami bizonyos fokú kockázatot rejt magában. Éppen ezért kiemelten fontos, hogy korlátozott ideig maradj, valamint, hogy fizikálisan és mentálisan felkészülve lépj be a forró helyiségbe. Így a kockázatokat egészségügyi előnyökké és pihentető felüdüléssé változtathatod.

Csatlakozz te is készletkisöprési akciónkhoz és leld meg az egészség forrását!

Ha szaunázni szeretnél, mindig gondolkodj szekciókban. Egy hosszabb alkalalom akár két órás is lehet, de ez kisebb ciklusokból áll, amelyeket aztán ismételsz: 15-20 perc szaunázás, lehűlés, majd 15-20 pihenés szobahőmérsékleten vagy esetleg masszázsmedencében, gőzkabinban.

Egészségügyi és higiániai okok miatt a szaunázást mindig zuhannyal kezd. Ez eltávolítja az a sminket, kozmetikumokat és a nap közben lerakódott szennyeződeket is a testről. Ezáltal fellélegzik a test és gyorsabban beindul az izzadás.

Ha a legtöbbet akarod kihozni a szaunázásból, akkor a helyiség méreteire is figyelned kell. Alacsony, fekvő felülettel rendelkező szaunát válassz, mert ennek a legjobb a hőeloszlása. A fekvő pozíció lehetővé teszi, hogy a testedet mindenhol egyformán érje a hő (ülésnél a lábak hidegebbek), és ezáltal mindenhol egyszerre menjenek végbe a pozitív folyamatok.

A körülmények megválasztásán kívül nagyon sok múlik a szaunázó lelki állapotán és hozzáállásán is. Sok mindenhhez hasonlóan ez is fejben dől el. Koncentrálj a tested válaszára a melegre, és lazítsd el a tagjaidat. Hagyj időt magadnak a meleg élvezetére. Ne a munkán és az elvégzendő feladatokon járjon az eszed, hanem merülj el a tapasztalatban, így szellemileg is felfrissülten léphetsz ki a szaunából.

Írta: Peitli Csilla
További cikkek a szerzőtől
 Facebook