Profilom 2017. december 17. Vasárnap - Lázár, Olimpia

Milyen mozgást végezz a szaunában?


A szauna egészséges, jót tesz a léleknek, a bőrnek és az érrendszernek, de a fogyás beindulását is segítheti. Sokan ez utóbbi információba kapaszkodva összekötnék a mozgást és a meleget, mondván úgy nagyobb hatásfokkal lehet megszabadulni a felesleges zsírpárnáktól. Valóban így lenne?

Ha érdeklődsz a szaunák után, látogass el oldalunkra, és tudj meg mindent a rekreáció ezen formájáról.

Nem, nincs így, és még azokat is el kell keserítenem, akik fogyni járnak a szaunába. Az való igaz, hogy a szauna segíthet fogyni, de önmagában nem olvasztja le a kilókat, egy-egy szaunázás utáni mérlegelésen a mínuszok az elvesztett vízmennyiségből adódnak és nem a zsírtömeg lett kisebb. A szauna fokozza a vérkeringést és ez pozitív hatással van az anyagcserére, így az azonnali fogyás helyett "csak" abban segít a forró helyiség, hogy a szervezet jobban hasznosítsa a bevitt kalóriákat.

Ha erre a hatásra szeretnél ráerősíteni a mozgással, akkor is maximum felemás eredményekre számíthatsz. A forróságban végzett intenzív gyakorlatozás még több izzadással és vízveszteséggel jár, ami plusz fogyásként értelmezhető, de ha nem hivatalos sportolóként készülsz mérlegelésre, akkor ennek a gyors, de nem tartós hatásnak nem veszed hasznát. Az így elégetett plusz kalóriákból nyert előnyöknél viszont sokkal több kárt okozol a szívednek, ami már eleve keményen dolgozik a meleg környezet miatt. Amikor erre még rá is dolgozol, még túlhajszolod a szervezetedet, ami tovább melegszik, és rosszul létet, eszméletvesztést is okozhat.

A sportot és a szaunázást jobb, ha élesen ketté választod, és csak akkor lépsz be a forró helyiségbe, ha a szíved kipihente az intenzív mozgást (fél óra elég neki) és a tested is visszahűlt alapállapotára. Ezt betartva nem kell káros következményektől tartani, hanem aggodalom nélkül élvezheted a szauna számtalan előnyét.

Írta: Peitli Csilla
További cikkek a szerzőtől
 Facebook