Profilom 2017. augusztus 18. Péntek - Ilona

Ne hagyd ki a hideg fürdőt a szaunázás után


A forró szaunából kilépve a hideg vizes fürdő a legkevésbé sem hangzik kecsegtetőnek. A normális körülmények között is borzongatóan hűs vizet a felmelegedett test még hidegebbnek érzékelni, így sokan – érthető módon – kihagyják ezt a lépést. De vajon mennyire fontos a hideg fürdő? Tényleg kihagyható?

A SpaTrend üzleteiben széles szauna választékot talál, és szakértői segítséggel választhatja ki az Ön otthonába illő szaunát.

Az Illinois-i Egyetem professzora, Sean Mullen szerint a szaunázás egy „szándékos izzadás”. Az egész procedúrának oka van, tehát nem csak magáért az élményért szaunázol, hanem azon felül is van egy cél. Mullen azt mondja, hogy „amikor belépsz a szaunába, két választásod van: legyél passzív és hagyd, hogy elméd szabadon vándoroljon, vagy fogadd be a meleget és mindazt, ami a szívedet nyomja. Ez utóbbi lehetővé teszi, hogy hosszabb ideig maradj bent.”

Ezt az elhatározás pedig abban is segít, hogy a hideg vizes fürdőre, a hóban fetrengésre vagy a hideg zuhanyra rávedd magad. Ez a mazochizmustól nem túl messze álló hideg terápia megköveteli az elszántságot és a fürdő hatásában való hitet. Stephen Colmant fiziológus szerint nagyon is megéri 7-12 °C-os vízbe merülni, mert ez csökkenti a fájdalomérzetet és a gyulladást. Továbbá segíti a szervezet normális működésére való visszaállást, idegi, hormonális és immunológiai szinten is.

De Colmant még tovább megy mikor kijelenti, hogy a hideg vizes fürdővel „megtapasztalása kissé a halálra és újjászületésre emlékeztet, és a határaink valamint képességeink egy mélyebb szintű megértéséhez vezet”. A hideg vizes lehűlés tehát nem kötelező – már negyed órás szobahőmérsékleten való tartózkodás is visszahűti a testet – de nagyon is ajánlott. A testnek és a léleknek egyaránt.

Írta: Peitli Csilla
További cikkek a szerzőtől
 Facebook