Profilom 2017. augusztus 18. Péntek - Ilona

Szaunázni reggel vagy este jobb?


A szaunázás három leggyakoribb időszaka a reggel, az este és az edzés utáni levezetés. Mindháromnak megvan a maga előnye, de vajon melyikből profitálhatsz a legtöbbet?

A praktikussági szempontok figyelembe vételével külön kell választani az infra és a finn szaunákat. A finn szaunák bemelegítése hosszabb, kb. egy órát igénybe vevő procedúra, míg az infra szauna már 10 perc alatt eléri a kényelmesen használható 45 fokot. Ennél fogva ez a típus sokkal gyorsabban hozzáférhető, ami ideálissá teszi reggeli szaunázáshoz. Így nem kell egy órával korábban kelni vagy már előző este beidőzíteni a szaunát, hirtelen ötlettől vezérelve is bevonható a napi programba, különösebb időveszteség nélkül. Amíg az infra szauna melegszik, van időd felébredni, meginni egy nagy pohár vizet a hidratáltság miatt és átnézni a reggeli postát. A fél órás infra szauna szekció felpörgeti az anyagcserét, beindítja a méregtelenítő izzadást, míg a színterápiás fények segítik az endorfintermelést. Egy reggeli szaunázás után energikusabban kezdheted a napot.

A finn szauna időigényessége folytán inkább este ajánlható, mikor összegyűlik a család, és a nagyobb teret jobban ki tudjátok használni. Tökéletes egy fárasztó nap utáni levezetéshez, mert ellazít és felkészít a mély, pihentető alvásra. Valójában tehát minden a szauna típusától és az egyéni körülményeidtől függ. De bármikor is szaunázol, pozitív hatásaiból mindenkor részesülsz.

Írta: Peitli Csilla
További cikkek a szerzőtől
 Facebook