Profilom 2017. augusztus 23. Szerda - Bence

Szaunázz nyáron is!


A fülledt, meleg napokon a vízhez kapcsolódó wellness és az úszás az igazi sláger, a szauna csak az egészséges kikapcsolódásokat felsoroló lista végén kulloghat. A forró köves helyiség nem csábító a hőségriadó idején, pedig hosszú távon hűti a testet.

A nyári szaunázás szabályai nem különböznek jelentősen az általános elvektől, lényegében csak annyiban más, hogy a hangsúly a hűlő szakaszokra tolódik át. Nézzük is a lépéseket.

Szaunázás

Rögtön bele a mély vízbe, elsőként jöhet a szauna. A meleg (legalább 80°C-os) teremben pihenj 15-20 percet. Az ideális bent tartózkodási idő személyenként változó lehet, de a 20 percet nem érdemes túllépni, az izzadás beindulását azonban meg kell várni. Ezután jöhet a lehűlés.

Séta a levegőn

A lehűlést kezd egy kis sétával. Ekkor minimális ruházatban (fürdőruha, lepedő) sétálgass pár percet, lehetőleg a szabadban. A friss levegő gyengéden stimulálja a keringést és hűti a testfelületet.

Hideg vizes fürdő

A következő lépés már valamivel drasztikusabb: ez a hideg vizes zuhany vagy fürdő, amely nemcsak, hogy tovább hűsíti a testet, de az érzékeket is stimulálja. A hideg víz sajnos nem cserélhető langyosra és ezen lépés elhagyását sem javasoljuk, mert ennek hiányában hatástalan a kezelés. A meleg kabin és hideg vizes szakasz váltakozása nyugtatja a testet, javítja az immunrendszer működését (rendszeres szaunázás esetén) és segít a szélsőséges hőmérséklethez igazodni. Így a szervezetet kevésbé viseli meg a hőség.

+1 Tipp

A vizes zuhany akkor a leghatékonyabb, ha ehhez erős sugarú vagy hidromasszázsos zuhanyt használsz. A vízsugár plusz stimulációt jelent a bőrnek, és ha az egész testet végigmasszírozod a hideg vízzel, még a bőröd rugalmasságát is növelheted.


Építs szaunát a saját igényeid szerint, hogy aztán egész évben használhasd!

Írta: Peitli Csilla
További cikkek a szerzőtől
 Facebook