Profilom 2017. augusztus 16. Szerda - Ábrahám

Farkasházi Réka: A megelőzés híve vagyok


Heti sztárwellness rovatunkban Farkasházi Rékával beszélgettünk. Rékát elsősorban Magyarország egyik legnézettebb sorozatából ismerhetjük. Hét évig láthattuk a képernyőn, de azóta az anyaságra és a karrierjére összpontosít.  A mosolygós színésznőt életmód és egészség titkairól kérdezgettük.


Mit teszel az egészséged megőrzése érdekében?

Úgy szoktam mondani, hogy a megelőzés híve vagyok. Rendszeres és egészséges táplálkozással, testmozgással igyekszem elkerülni a betegségeket. Szerencsére sikerül is, ritkán vagyok beteg, persze elkerülhetetlen, hogy a gyerekek olykor-olykor hazahozzanak valami vírust az oviból vagy az iskolából.

 

Mesélnél egy kicsit a wellness szokásaidról?

Nagyon várom mindig azt a pillanatot, amikor érzem, hogy most kezdek pihenni. Szaunázni például nagyon szeretek. Ellazít, kikapcsol és nem mellesleg jótékonyan hat a szervezetre. Ha olyan helyen járunk, ahol többféle szauna is rendelkezésre áll, biztos, hogy igyekszem mindegyiket kipróbálni. Többek között négy évig voltam egy wellness szálloda arca, előtte pedig egy ilyen témájú műsort vezettem egy televíziós csatornán. Ennek következtében volt szerencsém sok hotelt és szolgáltatást kipróbálni.


Családanyaként meg tudod oldani egy wellness szállodában a pihenést?

Természetesen két kisgyerekkel teljesen más a wellnessezés, olyankor az ő szórakoztatásuk áll az első helyen, de olyan medencékben pancsolunk, ahol ők is ott lehetnek. Imádják ezt a fajta időtöltést. Akkor jó ez igazán, ha baráti társasággal, hasonló korú gyerekekkel együtt megyünk, ilyenkor valakinek azért mindig jut egy magára fordítható félóra-óra a szaunában, sókamrában, vagy masszázson. Nagyszerű dolgokat tapasztaltam, szerencsére nagyon komoly fejlődés van Magyarországon ezen a területen.

 

Hogy állsz az életmódváltással?

A fokozatosság híve vagyok ebben is. Eddig nem sokszor változtattam gyökeresen az életmódomon. Talán a legnagyobb változás a gyermekeim születése volt. Valamint, amikor másfél évvel ezelőtt természetgyógyászom javaslatára glutén- és fehércukormentes diétába fogtam. Ezt nem volt könnyű betartani, pláne eleinte, de szerencsére ma már nagyon sok ilyen terméket lehet kapni, és igazából, ha fejben átállítjuk magunkat, akkor egy idő után automatikusan már csak a nekünk való élelmiszerekre figyelünk fel. Több zöldséget, salátát eszem, bár ezeket azelőtt is szerettem. És mindig van a táskámban gluténmentes keksz, kétszersült, valami mag, amivel jövet-menet is tudom csillapítani az éhségemet.

 

Kedveled a sportot? Szoktál rendszeresen mozogni?

Pilatesre járok heti rendszerességgel nyolc éve a Balance stúdióba. Az edzőmnek, Bokor Zsuzsának köszönhetően a terhességem alatt sem kellett abbahagynom a mozgást. A pilates remekül segítette a szülés utáni regenerálódást, és azóta is nagyon jól karbantart, nagyon szeretem azt a befelé figyelést, koncentrációt, amit ez a mozgásforma igényel. Nemrégiben pedig belekóstoltam a vibrációs tréningek világába is, így annak az élményét is megéltem, hogy heti 3x20 perc edzés milyen látványos eredményeket tud hozni, például egy nyaralás, vagy valamilyen fontos esemény előtt. Illetve hát időhiányban szenvedők számára is nagyon jó lehetőség az alakformálásra.


A gyerekek mellett jut idő a rendszeres étkezésre?

Szerencsém van, mert alapvetően akkor érzem jól magam, ha naponta ötször eszem, keveset. Ez már gyerekkoromban kialakult, ahogyan az is, hogy a szüleim sosem engedtek el reggeli nélkül, így ez nálunk sincsen másképp. A közös étkezések fontosak a családom számára, az együtt elköltött reggeli után persze mindenki megy a maga dolgára, de este és hétvégén is együtt ülünk asztalhoz. Én pedig munka közben, forgatás vagy színpadi próba során is igyekszem figyelni arra, hogy időben egyek, igazából nem is bírom a „gyűrődést”, ha ez nem így van.


Olvasóink között sokan vannak, akik életvitelt szeretnének váltani. Mit tanácsolnál nekik?

Tapasztalatom szerint a hirtelen nekilódulások nem járnak eredménnyel. Komoly elhatározás és elszántság kell ahhoz, ha tényleg sikeresen szeretnénk változtatni eddigi szokásainkon. Ám, ha ez sikerül, életünk egyéb területein is megmutatkozik a jótékony változás következménye. Úgyhogy mindenkit arra biztatok, merjen belevágni, de csak akkor, ha végig is gondolta, hogy mikor alkalmas erre az élethelyzete, tudja-e a folytonosságot tartani majd, legyen szó akár mozgásról, akár diétáról. De megéri, mert egészségesnek lenni jó!


Fotó: Kövesdi Réka



Írta: Czető-Pauer Krisztina
További cikkek a szerzőtől
 Facebook