Profilom 2017. augusztus 17. Csütörtök - Jácint

Pataki Zita még a könyvét is bevitte a szaunába


Nem kell ahhoz sok, hogy saját spát varázsoljunk a fürdőszobánkból. Kilátás a csillagfényes égboltra, kellemes illatok, puha textilek…Pataki Zita, az RTL Klub időjósának újonnan épített családi fészkében mindez megtalálható. De a spa titkokon túl egészséges életmódról és a vidámságról is beszélgettünk Zitával.

Hosszabb ideje nem szerepel az étrendedben sem a glutén, sem a laktóz. Mi ennek az oka?

Először a bőrömön vettem észre, hogy nem olyan, amilyennek szeretném. Sejtettem, hogy a táplálkozásomon kellene változtatnom, ezért a glutént elhagytam az étrendemből és rövid időn belül láthatóan szebb lett a bőröm. Amikor gyermek tervezésbe fogtunk, az orvosom egyértelműen értésemre adta, hogy minden olyan allergént kerüljek, ami nem kedvez a szervezetemnek. Így már a tejtermékek is kikerültek az étkezésemből.

Miként mutatkozik meg mindez a hétköznapokban?

Aki ismer, tudja, hogy nagyon jól követem a szabályokat – talán annak köszönhetően, hogy apukám katona volt, és kisgyerekként megtanultam, mi a fegyelem –, így nem éreztem nagy lemondásnak, hogy ki kell szorítanom néhány ételtípust a mindennapjaimból. A szénhidrát bevitelt is csökkentettem, nem eszem sem rizst, sem krumplit, , ellenben imádom a húst, a zöldségeket, a gyümölcsöt és a magvakat. Az első pár hónap átvészelése után már minden könnyebben megy.

Magad főzöl?

Igen, de előfordul, hogy máshol eszem. Ilyenkor figyelek arra, hogy az étlapon szereplő fogások miből készülnek. Szerencsés esetben elkészítik nekem „mentesen”, vagy marad az örök klasszikus: hús zöldséggel. Otthon szerencsém van, mert a férjem szívesen követi ezt az étrendet. De sok esetben gluténmentes liszttel főzök, így mindketten ehetjük ugyanazt.

Kellett változtatnod az életmódodon?

Az aktív sportolás volt az, amiről eleinte le kellett mondanom, mert a csökkentett kalóriabevitel mellett képtelenség lett volna a heti 5 edzést tartani. 4-5 hónapig nem is sportoltam, helyette maradt a napi séta a kutyával. Végül a power plate mellett kötöttem ki. Rájöttem, ez az én sportom: a rövidebb és intenzívebb edzések könnyedén beilleszthetőek a napirendembe. A vibrációs mozgás kifejezetten alkalmas az olyan hölgyeknek, akik nem szeretik a súlyzós edzéseket, de el szeretnék kerülni, hogy kisebb párnácskák rakódjanak a kényesebb helyekre.

Szoktál wellnessezni?

Imádom a wellnesst, és mindent, ami hozzátartozik. Melegséget és nyugalmat áraszt. A fürdőszobánkat megpróbáltam úgy kialakítani, hogy ezt a hangulatot képviselje. A kád fellépője köré fapadlózat került, a mécsesek és a puha textilek még barátságosabbá teszik a fürdőt. Az volt az álmom, hogy ha belefekszem a kádba, akkor lássam a csillagos eget, így ennek fényében alakítottuk ki a teret. Olyan, mintha saját spám lenne.

A tél közeledtével milyen wellness programokon veszel részt?

Telente hetente 1-2 alkalommal eljárok szaunába és gőzbe. Orvosilag is indokolt, mert nem nagyon izzadok, ősszel pedig muszáj beindítani a verejtékezést, hiszen ez a szervezet számára egy nagyon fontos folyamat. Sajnos a férjem csak 5 percig bírja, de miattam szívesen jön. Ilyenkor kihasználjuk a közös együttlétet, és jókat beszélgetünk. Szeretünk hétvégenként kikapcsolódni, és szívesen elutazunk wellness szállodába, ahol a gyógyvíznek, a szauna programoknak vagyok elkötelezett híve. 

Milyen szauna élményeid vannak?

Az első szauna élményem a gimnazista időszakhoz köthető. 17 évesen a technika tanárom vitt el minket szaunázni, akkor láttam életemben először több, egymás mellett álló szauna kabint. Annyira nem tudtam, mi a helyes viselkedés, hogy bevittem a könyvemet, mert tanulni szerettem volna. Persze az enyv is kifolyt belőle… Azóta viszont az életem részét képezi.

Jut időd a mindennapokban is önmagadra?

Abszolút! Sokan azt gondolják, hogy a médiában dolgozók sosem érnek rá. Szerencsére nem így van. Korábban, a harmincas éveimben egyszerre több munkahelyen is dolgoztam, de akkor is tudtam magamra időt szakítani. Mára több időm lett. Sokkal nyugalmasabban élem és élvezem az életet. Megélem azokat a pillanatokat, amik adódnak. Azt, amikor este hazamegyek és leülök néhány percre a kanapéra. Amikor a férjemmel vagyok és megiszunk közösen egy pohár nagyon finom bort. Nagyon figyelek arra, hogy az összes örömforrást – ami az életben létezik – így, vagy úgy becsempésszem a mindennapokba. A férjem azt mondta, sosem élt ennyire tartalmasan, mint velem az elmúlt két évben. Mindig van mit csinálni, van minek örülni, van miért élni.

Vidám és kiegyensúlyozott vagy. Minek köszönhető ez?

A titok az, hogy megélem az érzéseimet. Ha szomorú vagyok, akkor sírok. Ha vidám vagyok, akkor nagyokat nevetek. Ha valaki feldühít, akkor kifejezem azt. Viszont nem tartom sokáig magamban a rosszkedvet, a bánatot. A derűt, a vidámságot viszont sokáig megőrzöm. Érdemes megtapasztalni, megtanulni, mi az, ami nekünk jókedvet, vidámságot okoz, és ezeket érdemes becsempészni a mindennapokba. Amikor megismerkedtünk, megkérdeztem a férjemet, hogy hogyan tehetném még inkább boldoggá. Egymást megtanítani arra, hogy lehetünk boldogok, nagyon célravezető. Persze nem csak párkapcsolat szintjén működik ez, hanem a szülő-gyermek kapcsolatban, vagy testvérek között is. Ha tudjuk, mitől érzi a másik jól magát, és megadjuk neki ezt, akkor egy szebb életre törekszünk. Nagyon szerencsés vagyok, hogy az anyukám egy stroke után, korlátozott mozgásképesség mellett is fantasztikusan energikus, jókedvű, derűs. És ez, mint példa lebeg előttem. 

Írta: Kovács Nóra
További cikkek a szerzőtől
 Facebook