Hogyan tartsd be az újévi fogadalmad?

Már unod, hogy minden évben lelkesen fogadkozol, ám a megvalósítás sosem sikerül úgy, ahogy szeretnéd? Tanácsainkkal idén ezen változtathatsz.


Már unod, hogy minden évben lelkesen fogadkozol, ám a megvalósítás sosem sikerül úgy, ahogy szeretnéd? Tanácsainkkal idén ezen változtathatsz.

Valóság talaján

A legtöbben már ott elbuknak, hogy túl nagy fába vágják a fejszéjüket. Csak is célokat tűzz ki magad elé, melyeket teljesíteni tudsz, és ezzel elég sikerélményt nyersz a következő lépéshez. Ha le akarsz fogyni 10 kilót, ebből az újévi fogadalomba csak 3-at vegyél bele. Ha új munkát szeretnél, akkor csak annyit ígérj meg magadnak, hogy regisztrálsz pár állásportálra, vagy felújítod az életrajzodat.

Tervezz előre

Soha ne fogadkozz szilveszter éjjelén – az az este a mulatságé. Már a buli előtt gondold végig, hogy milyen elvárásaid vannak magaddal szemben a következő évre. A hirtelen felindulásból született tervek ritkán valósulnak meg, így csak a kudarcélmény fog megmaradni benned.

Kérj segítséget

Minél több embernek mesélj a fogadalmadról: a barátaidat, családtagjaidat meg is kérheted arra, hogy időről-időre kérdezzenek rá, miként haladsz a terveddel. Ez a külső kontroll segít mederben tartani a törekvéseidet.

Írj listát

Vedd sorra, hogy ha eléred a kitűzöttcélodat, az milyen előnyökkel fog járni. Ezt a listát akaszd ki a lakásban egy jól látható helyre, hogy mindig emlékezz rá, miért is küzdesz.

Jutalomfalatok

A részeredmények is sikernek számítanak. Ne csak a végső cél lebegjen a szemed előtt, ha már pár lépéssel előbbre jutsz, akkor nyugodtan ajándékozd meg magad. Az önjutalmazás fontos szerepet játszik abban, hogy hónapok múltán is motivált maradj.

Ne büntesd magad

Míg a jutalom motivál, az önostorozás csak tovább rontja a kedved és közelebb sodor a feladáshoz. Ha olykor el is tévelyedsz például fogyókúra alatt egy cukrászda felé, utána ne büntesd magad. Tudatosítsd, hogy nem megfelelően cselekedtél, majd lépj túl rajta és folytasd az utad.

Ne add fel

Pszichológiai felmérések szerint legkevesebb egy hónap kell ahhoz, hogy egy új tevékenység szokássá váljon. Ha eleinte reggel nehezedre esik felkelni korábban egy kocogás kedvéért, ne csüggedj, 3-4 hét elteltével már ébresztőóra nélkül fogsz ébredni, csak ne légy türelmetlen.

Címkék: