Hogyan élheti túl egy cég a korona vírus generálta gazdasági kihívásokat?

A koronavírus mindannyiunk életét egy csapásra megváltoztatta. Sokakat foglalkoztat, hogy hogyan éli túl ezeket egy olyan cég, ami ki van téve a közösségi élet hatásainak. Hogyan éli túl egy olyan cég, aki a wellness iparban élve eddig csak személyes találkozók során volt képes értékesíteni termékeit. Erről beszélgettünk Vezse Rolanddal.


Hogyan hatott rátok a koronavírus elmúlt néhány hónap során?

Mindannyiunkra elemi erővel hat a koronavírus elmúlt 3 hónapban tapasztalt terjedése.  Álmomban sem gondoltam volna, hogy ez a “mütyürke”, minden évben megjelenő, mutálódó organizmus ilyen gyökeresen fogja megváltoztatni a stabil gazdaságról alkotott képünket. Őszintén szólva, először egy kissé megijedtem attól, hogy a világ egy csapásra megváltozni látszik. Megijedtem, hogy mi lesz velünk, munkatársainkkal, munkahelyeinkkel, cégeinkkel (itt nem csak magunkra gondolok) az utóbbi években tapasztalt gazdasági fejlődésünkkel, mi lesz velünk emberekkel. Én magam közvetlenül vagy közvetetten legalább 300 ember megélhetéséért felelek. Át tudom élni mindazok helyzetét, akik bérből, fizetésből élnek, és azokét is, akik pár fős vagy akár több ezer fős vállalatokat irányítanak. A világ pillanatról pillanatra változik, és egyre meglepőbb hírek jönnek a gazdaság különböző szegmenseiből. Szívesen megosztom veletek azt a történetet, amit én magam éltem át a 2008-as válságban. 

Ezek szerint a 2008-as válságot hasonlónak látod, mint a mostani helyzetet? Mesélnél róla?

A SpaTrend 2003-ban alakult, és 2006 év végére ért el arra a szintre, hogy a fejlődését csak egy igen jelentős lépés tudta a következő szintre juttatni. 2007-ben életünk addigi legnagyobb hitelét vettük fel az ideális telephelyünk kialakításának céljából. A kristálytiszta és magabiztosan megálmodott jövőképemhez vezető utat enyhén szólva is kissé rögössé tette a 2008-ban indult gazdasági visszaesés. Így a cég korai éveiben szembe kellett néznem a legnagyobb kihívással, hogy bármilyen gazdasági körülmény ellenére is képesek legyünk fennmaradni, sőt fejlődni. 2008 szeptemberétől egészen 2009 márciusáig szinte elhanyagolható forgalom mellett kellett fenntartani a SpaTrend-et úgy, hogy a hat havi veszteséget, képesek legyünk mind anyagilag, mint emberileg feldolgozni, ráadásul a következő időszak sem volt éppen üdvözítő. Én magam a 2008-as évet nem válságnak, hanem egy piaci változásnak tekintettem, amihez alkalmazkodnunk kellett. Tudni szeretnéd, hogy mi kellett az akkori fejlődéshez?

Igen. Mire volt szükségetek a túléléshez és a fejlődéshez?

  1. Erős vízió és következetes tervezés

  2. A kialakult jó csapat megtartása, folyamatos inspirálása

  3. Végtelen hit a jövőben és az emberekben

  4. Végtelen hit a termékeinkben

  5. Hinni abban, hogy termékeinkkel jót hozunk mások életébe

  6. Különleges vásárlói élmény nyújtása

  7. Odaadó, őszinte, szeretetteljes emberi hozzáállás az ügyfeleinkhez

  8. Kimagasló szolgáltatás, ami után szívesen ajánlanak minket

  9. Különleges marketing, amely segít abban, hogy észrevegyenek

  10. Sok-sok és még több kitartás

Hogyan hatott mindez a SpaTrend akkori fejlődésére?

Ezzel a hozzáállással a SpaTrend a válság időszakának minden évében kimagasló fejlődést mutatott. Ebben az időszakban alakultak ki a legmélyebb és leglojálisabb kapcsolataink az ügyfeleinkkel. Ebben az időszakban fejlesztettük legintenzívebben a termékköreinket, és helyeztük át a súlyt a prémium termékek és szolgáltatások irányába. Ma már pontosan tudjuk, hogy mi kell ahhoz, hogy normál körülmények között akár gazdasági dekonjuktúra esetén is képesek legyünk fejlődni. 

Miben különbözik a koronavírus hatása mégis a 2008-as helyzettől?

A koronavírus hatásai egy másfajta kihívást jelentenek, hiszen most életek vannak közvetlen veszélyben, amire senki sem volt felkészülve. Muszáj az életek megóvásán túl a gazdasági kihívással is foglalkoznunk. Hiszem, hogy minden helyzetben, így most is a cselekvés a legjobb válasz egy új helyzetre. A koronavírus oltárán feláldozott első igazi személyes értékem egy Kambodzsa és Vietnám meglátogatására tervezett luxus-utazás volt, amelyet azzal nyertünk meg, hogy mi lettünk a világ legdinamikusabban fejlődő masszázsmedence kereskedője. Az utat már február elején lemondtam, és kollégáimmal együtt azonnal belekezdtem az előre látható új kihívásokkal járó nehézségek kiküszöbölésére. Szívesen megosztom, hogy mi mindent tettünk meg annak érdekében, hogy bármilyen körülmények között is képesek legyünk fennmaradni, sőt tovább fejlődni:

Köszönöm. Mit terveztek tehát, és mi az amit már meg is tettetek annak érdekében, hogy stabilak maradjatok?

  • Ürömi központunkban, a MaxCity-ben és Nyíregyházán található bemutatótermeinkben részlegesen bevezettük a home office-t. Boltjaink továbbra is nyitva vannak 15:00 óráig, de a back office és asszisztens munkatársaink otthonról dolgoznak.

  • Kommunikációs tréninget tartunk kollégáinknak, hogy minél könnyebben alkalmazkodjunk a megváltozott körülményekhez. 

  • Személyesen bemutatótermeink bármelyikében egyszerre egy család tartózkodhat. 

  • Hatalmas raktárkészlettel készültünk fel arra, hogy sok család otthon a saját kertjében lesz tölti majd az idei nyaralás heteit, és akkor még nem is számítottunk a vírus miatt pillanatnyilag otthon töltött időre. 

  • Itt szeretném megköszönni bizalmatokat, hogy ennyien keresnek minket különböző igényekkel. Egyben türelmet kérek, minden rendelést igyekszünk a tőlünk megszokott magas színvonalon kiszolgálni. Előfordulhat, hogy 1-2 napot csúszik a kiszállítás a megnövekedett forgalom miatt.

  • Felkészülve egy új időszakra létrehoztuk 3 dimenziós virtuális bemutatótermünket, amelyben mindenki a maga tempójában sétálgathat és nézelődhet teljes biztonságban. Linkek: SpaTrend Üröm, SpaTrend MaxCity. 

  • Masszázsmedencéinkről, grillsütőinkről, napernyőinkről szakértő kollégáink segítségével bemutató videókat vettünk fel, és tettünk hozzáférhetővé.

  • Minden nap bemutatunk egy-egy új terméket, amely segíthet az otthoni wellness tér megvalósításában. 

  • Ügyvezetőként egy közel fél órás videó keretében meginvitálom és elkalauzolom az ügyfeleinket, partnereinket a SpaTrend ürömi bemutatótermében.

  • A SpaTrend csapata és az ügyfeleink számára is megteremtettük a digitális kommunikáció lehetőségét.

  • Mivel számunkra a kollégáink testi épsége a legfontosabb, biztonsági intézkedéseket vezettünk be a korona vírus elkerülése érdekében.

Szívesen megmutatnád nekünk ennek a részleteit?

Igen, persze, megmutatom. A kölcsönös tájékoztatás és biztonság érdekében szeretnénk meginvitálni titeket ürömi központi virtuális bemutatótermünkbe, a törökbálinti MAXCIty-ben létrehozott virtuális sétára. (a séta a Caldera Spas weboldalon lap alján található). Gyertek, nézzetek szét, ismerjetek meg minket és válogassatok termékeink között. Ha ennek az időszaknak vége, szeretettel várunk mindenkit személyesen is. Addig is keressetek minket bizalommal online, telefonon, vagy kis csoportokban előzetes bejelentkezés mellett.

Mit teszel annak érdekében, hogy mások is átvészelhessék ezt az időszakot?

Nemcsak magunknak, hanem az ország összes lakosának, munkavállalójának és cégvezetőjének szeretnénk inspirációt nyújtani, ezért nagyon szívesen fogadunk el invitációt bármilyen nyílt beszélgetésre, amellyel hitet és lelkesedést adhatunk másoknak. A ma napon is volt egy ilyen beszélgetésem Gangel Péterrel, amelyet a Bizalmi Kör online csatornáján élőben lehetett követni.

 

Címkék: