A Forbes magazin szerint a SpaTrend életstílust árul: Fókuszban a jakuzzik

Hidromasszázsra épül a jakuzzik fellegvára. A magazin újságírója figyelmesen hallgatta az ürömi cég történetét. A PR cikk szerint a SpaTrend 15 éve kezdett mai tevékenységébe: wellnesst és kikapcsolódást vinni az ügyfelek életébe. Vezse Roland, a cég alapítója ma is vallja, hogy a cég fejlődésének kulcsa az ügyfelek vásárlási élményének tökéletesítése. A cég mindent megtesz vevői elégedettségéért. Hogy hogyan lehetett felépíteni az ország egyik legimpozánsabb ügyfélkörét, miközben az ember csakis a legmagasabb minőséget kínálja? Hát így...


A Forbes Magazin hasábjain a következő interjút olvashattuk: "Különleges kapcsolat fűzi ügyfeleihez a SpaTrendet, a prémium kategóriás masszázsmedencék piacvezető szereplőjét. A cég nem csak otthoni wellnessben erős, folyamatosan bővülő termékpalettájukban megtalálható mindaz, ami a házban és a ház körül a jól-létet szolgálja.

Szinte észrevétlenül vált vásárlóvá egy házaspár a SpaTrend bemutatóján. Kellemes délutánt töltöttek a cégnél, végigpróbálták a grillfinomságokat, és noha eredetileg csak nézelődni indultak, végül egy jakuzzival és egy grillsütővel tértek haza. A cég máig minden vevőjével személyesen tartja a kapcsolatot, sokukkal szinte baráti viszonyt ápolva. Hangzatos kedvezmények helyett vonzó, koncertekkel és kulináris élményekkel egybekötött rendezvényeket kínálnak nekik, hogy barátságos légkörben kikapcsolódva nézhessék meg termékeiket hasonló érdeklődésű emberek társaságában. Náluk nem közhely, hogy a legjobb reklám az elégedett ügyfél: hírük szájról szájra terjed, így a lojális vevőkkel mindig érkeznek új vásárlók is.

Vezse Roland, a cég alapítója a járműiparból csobbant a wellness világába. Egy üzleti partnere javaslatára vágott bele a Magyarországon akkoriban még gyerekcipőben járó masszázsmedence-bizniszbe 2003-ban, és fizetésből összekuporgatott pénzét három medencére költötte - ezekből az indulás első évben összesen egy darabot adtak el. Irodaként kezdetben egy óbudai lakás szolgált, az alatta lévő garázst kinevezték bemutatóteremmé, majd később a Lajos utcában egy parkettaüzletben béreltek szimbolikus összegért öt négyzetmétert, hogy aztán a tulajdonos ajánlatát elfogadva átvegyék az üzletet. A kitartó marketing idővel meghozta gyümölcsét: 2006-ra akkorára nőttek, hogy új beszállítókat kellett keresniük, ráadásul új raktárra és bemutatóteremre volt szükségük, ezért egy ürömi telephelyre költöztek. Ekkor született meg a SpaTrend Expo ötlete - Vezse Roland olyan kiállítást és vásárt álmodott meg, ahol vásárlóik kellemes légkörben ismerkedhetnek meg termékeikkel. „Abból indultunk ki, hogy mi nem pusztán vevőket fogadunk mint egy hagyományos üzlet. Szerettük volna vendégül látni az ügyfeleinket” - fogalmaz. Végül Közép-Európa legnagyobb masszázsmedence-vásárát valósították meg, a magyar résztvevők mellett osztrák, cseh és román érdeklődőkkel.

Lassan kiismerték az ügyfelek igényeit és újragondolták a választékot. 2008 szeptemberében a kereskedelmi terveik csúcsán éppen 70-80 medence állt a raktárban vagy hajózott feléjük konténerekben, amikor kitört a válság. Hat hónapig semmit nem adtak el, ám miután magához tért a kereskedelem, Közép-Európában egyedül ők rendelkeztek készlettel. Óriási médiakampányt indítottak, majd egy hónap alatt megszabadultak a raktár teljes tartalmától.

A válságot követő felíveléssel párhuzamosan azt tapasztalták, hogy a vásárlók növekvő tudatossággal választanak - és nem csupán jacuzzit. Folyamatosan merültek fel az új igények a kert berendezésével kapcsolatosan, így a SpaTrend bővítette termékpalettáját, és kerti bútorokat, grillsütőket, világítási, fűtési és árnyékolási megoldásokat is beemelt a kínálatba a HotSpring medencék mellé. Bármelyik termékükről legyen szó, a jelige minden esetben a minőség, és tapasztalataik is azt igazolják, hogy vevőkörük hajlandó megfizetni az időtálló, prémium termékek árát. Jó példa erre a grillezés: míg korábban évente tíznél több sütőt sosem adtak el, miután a világ piacvezető gyártóitól - így a Broil Kingtől - válogattak össze termékeket, tavaly már 700-ra emelkedett az értékesített darabok száma. „Nem csupán kerti tartozékokat kínálnunk, hanem a tudatos, a jól-létre és a szabadidő minőségi eltöltésére fókuszáló kültéri életstílus elemeit” - hangsúlyozza az ügyvezető-tulajdonos. A wellness jegyében kozmetikai vonallal is bővítették portfóliójukat, a természetes bőrmegújítás hazai népszerűsítését megcélozva. Létrehozták a SpaTrend Beaty márkát, amely a háromszor is a világ legjobb Spa Brandjévé választott !QMS kezelési módszert képviseli. 

A Spa Trendnél az értékesítésen túl a szervízelésben és az edukációban is élen járnak, és folyamatosan oktatják az ügyfeleket a vízkezelés és karbantartás mikéntjeire - sőt, gyakran olyan jacuzzi-tulajdonosok is hozzájuk fordulnak tanácsért, akik máshol vették a medencéjüket. „Többször is előfordult, hogy valaki bejött venni egy doboz klórt vagy megjavíttatni a medence motorját, aztán egy igen komoly felszereltségű jacuzzival távozott” - meséli Vezse Roland. A grillezés terén igazi „gyűjtőket” is fel tudnak mutatni, akik teljes kollekciót halmoztak fel az évek folyamán a SpaTrend gáz- és faszenes sütőiből, holott volt, aki csak egy húscsipeszért nézett be.

A vállalat jelenleg Törökbálinton, Nyíregyházán, Debrecenben és Veszprémben is rendelkezik bemutatóteremmel, és saját üzletek nyitása mellett partnereket is keresnek. Annak érdekében, hogy továbbra is maximálisan kiszolgálják vevőkörüket, a jövőben grilliskolát indítanak ismert séfek bevonásával, és egy világszerte rendhagyónak számító spa élményközpontot nyitnak, ahol az otthont megidéző környezetben két medencét, profi szaunát és gőzkabint próbálhatnak ki az érdeklődők, belekóstolva a SpaTrend életstílusba."