Profilom 2017. augusztus 24. Csütörtök - Bertalan

Dobd fel a reggeled: kezdd a napod jakuzzizással!


Ha szeretnéd megtörni a reggeleid monoton és jól bejáratott rutinját, érdemes egy kicsit több figyelmet fordítanod arra, hogy igazán frissen indulhass neki a napnak. Ennek remek eszköze egy kellemes, ébredés utáni ejtőzés a masszázsmedencében. 

Szinte mindenkinek van bevett reggeli rutinja, ami egy idő után hiába válik unalmassá, megszokásból mégsem engedünk belőle. Ilyen például a reggeli kávé elkortyolgatása, és az odáig tartó félálomban ténfergés. 

Természetesen a masszázsmedence ébredés utáni használatának is megvannak a szabályai, amiket érdemes betartani a kívánt hatás eléréséhez. 

Kezdd lassan, aztán jöhetnek a buborékok!

Ébredés után a szervezetednek is kell egy kis idő, amíg eléri az optimális fordulatszámot, így ennek megfelelően kezdd a reggeli jakuzzizást is. Először csak ülj be a kellemesen meleg vízbe néhány percre anélkül, hogy bekapcsolnád a fúvókákat. Lazítsd, élvezd a víz melegét, készülj fel gondolatban a napodra. Se zenét, se tévét ne kapcsolj, legyen ez a pár perc a teljes csendé. 

Ezután jöhetnek a fúvókák. Szakértők szerint a 38 fokos vízben tíz percet eltöltve tökéletesen felpezsdítheted a vérkeringésed és sokkal jobban felélénkülsz, mintha a reggelizőasztalnál ülve elkortyolgatnád a kávédat. 

Ha viszont semmiképpen nem szeretnél lemondani kedvenc feketédről, akkor vidd magaddal a csészédet a jakuzziba, és miközben a fúvókák által generált vízsugár átjárja a tested, kortyolgasd el nyugodtan. Mivel a masszázs felélénkíti a vérkeringésed, így a bevitt koffein is jóval hatékonyabban és hamarabb fejti ki hatását. 

Ha egyáltalán nem fogyasztasz kávét, teát reggel, a folyadékbevitelről akkor is gondoskodj a jakuzziban. Végy magadhoz egy üveg ásványvizet és lassan kortyolgasd el, míg a meleg víz kényezteti tested. Közben lélegezz nagyokat, hogy a tüdőd és az ereid is táguljanak, és gyorsabban teljenek meg vérrel. 

A reggeli jakuzzizást akkor is beiktathatod, ha rendszeresen jársz futni . Ilyenkor szintén tökéletes választás a kocogás előtt beülni a medencébe. Amellett, hogy ellazít, néhány egyszerűbb nyújtógyakorlatot is végezhetsz a vízben, ezzel is felkészítve magad az előtted álló kilométerekre. 

extra tippek:

1. A néhány perc csend után kapcsolj lágy, nyugodt zenét, vagy egy természet hangjait tartalmazó CD-t és hallgasd, amíg a jakuzziban töltöd az időt. Amíg a vízsugarak a testedről gondoskodnak, addig a kellemes hangok a lelkedet és az elmédet töltik fel pozitív energiákkal. 

2. A szénsavmentes víz helyett fogyassz oxigénes vizet. Fogyáshoz, méregtelenítéshez, a narancsbőr eltüntetéséhez tökéletes, ha egybekötöd a rendszeres jakuzzizással.

Írta: Faragó Zoltán
További cikkek a szerzőtől
 Facebook