Lézervonalak a karórán

Nincs olyan hónap, hogy a legnépszerűbb dizájnoldalak ne hoznának ki egy újabb karóra koncepciót. Úgy tűnik a tervezők imádják ezt a hasznos hétköznapi tárgyat, ami megkönnyíti mindenki életét. De az okostelefonok és tabletek korában mit lehet még kihozni egy hagyományos karórából?


Nincs olyan hónap, hogy a legnépszerűbb dizájnoldalak ne hoznának ki egy újabb karóra koncepciót. Úgy tűnik a tervezők imádják ezt a hasznos hétköznapi tárgyat, ami megkönnyíti mindenki életét. De az okostelefonok és tabletek korában mit lehet még kihozni egy hagyományos karórából?

A kérdés természetesen költői, hiszen egy tehetséges tervező még a legegyszerűbb dolgokat is képes egészen más szemszögből újraértelmezni, frissességet csempészve a jól bevált formákba. Így tett a Reset 2014 tervezője, a Hong Kongban élő dél-koreai Kim Hyo Jin is, aki ezúttal azon a vonalon indult el, hogy az egész világon lassan mindenki egymás „szomszédjává” válik.

Egyre kisebb a világ, egyre több ismerős, rokon él távoli országokban, és még a messzi vidékek sem elérhetetlenek többé. A hátárok eltűnnek és csak az időzónák különbözősége őrzi a távolság illúzióját. Ezt a határtalanságot próbálja megidézni órájában, amiről a nap legfontosabb időszakai köszönnek vissza. A kezdetet a véggel összekötő piros „lézervonalak” a folytonosságot jelölik, és azt az egyetemes érzést, hogy ami nekünk a vég, az valahol máshol épp a kezdet.

Az óra számlapján átívelő vonalak azon túl, hogy nagyon látványosak és a tervező szándéka szerint az összetartozás érzetét keltik, még a tényleges idő leolvasására is alkalmasak. Ez pedig nem hátrány egy karóra esetében, még akkor sem, ha egyáltalán nem könnyű eligazodni a jelzéseken. A visszafogott megjelenésű, egyszínű óratesten ugyanis nincsenek számok.

Kinézete miatt elsősorban a férfiak érdeklődésére tarthat számot a karóra, de ez csak akkor válhat majd tényleges vásárlási szándékká, ha a terv egyszer valósággá válik.

Címkék: