Stresszcsökkentés a hétköznapokban

A stressz modern korunk egyik legalattomosabb jelensége, ami megbetegíti a testet és a lelket. Észrevétlenül rombol, sőt, sokszor azt sem vesszük észre kezdetben, hogy a szervezet stresszben van. Ezért fontos, hogy minden nap tegyél valamit magadért és a stressz csökkentéséért!


A stressz az elsődleges belső okozója a bőr idő előtt öregedésének, lefárasztja az izmokat és rombolja az immunrendszert. Még akkor is ott bujkálhat benned a feszültség, ha nem is vagy különösebben ideges vagy lobbanékony.

Ha tudatosan figyeled magadat, akkor viszont észreveheted az apró jeleket. Fejfájás, koncentrációs zavar, rossz alvás és sportolás nélkül is sajgó izmok. Mit tegyél ellenük?

1. Teremts magad köré nyugodt légkört!

Már napi fél óra természetben elköltött séta, lágy zene hallgatása vagy egy forró fürdő segíthet kikapcsolni és egy kicsit csökkenteni a minden irányból rád ömlő információkat. A túl sok inger lefáraszt és egy idő megbénít!

2. Jöhet a masszázs!

Egy lazító testmasszázs segít a stressz hatására görcsbe ránduló izmokat újra ellazítani. Ennek nemcsak fizikai szinten látod majd előnyét, de az ellazult testben az elme is könnyeben csendesedik le. Erősítsd ezt a két hatást egy kellemes masszázzsal, amit egy profi masszázsfotellel akár minden nap élvezhetsz, saját otthonod kényelmében!

3. Használd az illatok erejét!

Apróságnak tűnik, de a megfelelő illatokkal pozitív élettani folyamatokat indíthatsz el. A levendula kifejezetten nyugtató hatású, a menták és a teafaolaj illata pedig erősíti az immunrendszert. Az illatterápia forró fürdővel vegyítve segít majd a jobb alvásban is.

4. Alvás a legjobb gyógyszer!

A test önregenerációját nem szabad lebecsülni, de hagyni kell elég időt a pihenésre. Próbáld meg lefekvés előtt elkerülni a kütyük használatát, kerülj 10 előtt ágyba (ekkor a legpihentetőbb az alvás) és lehetőleg ébredj magadtól, természetes fényre. Ha nyugtalan alvó vagy, esetleg nehezen alszol el, akkor szerezz be egy jakuzzit, mert ez az eszköz segít a mélyebb, jobb minőségű alvás elérésében!

A meleg víz ellazítja az izmokat és csökkenti a test belső hőjét. A szervezet ezeket a jeleket az alvásra való felkészülésként értelmezi, és pihenő módba vált. Könnyebben és gyorsabban alszol majd el utána, és kipihentebben is ébredsz majd!

Ezekkel a természetes módszerekkel napi szinten harcolhatsz a stressz romboló hatása ellen, hogy minden napot frissen kezdhess!