Profilom 2017. június 26. Hétfő - János, Pál

Alvási rutin iskolakezdéshez, hogy könnyebb legyen a felkelés


A lazább nyári napirendhez szokott ifjúságot visszaszoktatni a szigorúbb fekvési és kelési rendszerhez egyaránt kihívást jelent a szülőknek és a gyerekeknek. Hogy az átállás sikeres és zökkenőmentes legyen, fogadd meg ezt a 3 tippet.


Alvási rutin

Kisebb gyerekeknél igazán látványos a hatás, de még a gimnazisták is megérzik pozitív hatását, ha egy bizonyos rutin szerint végzik az alváshoz készülődést. Ez a 15 percnél nem hosszabb periódus (átöltözés, fogmosás) csökkenti a stressz szintet, így segít ráhangolódni a nyugalmi időszakra. Ilyenkor már kerülni kell az agyat izgalomban tartó tévézést, számítógépezést, hogy a test mellett az elme is lepihenhessen.

Ismétlés, ismétlés, ismétlés

Ha már egyszer kialakította a család a gyerekek alvási rutinját, ragaszkodjon is hozzá, még hétvégéken is. A monotonitás fekvésnél és kelésnél is segít, hogy a test ritmusa beálljon, és akkor hozza a maximumot, amikor kell. Ez a rendszeresség a kulcsa a könnyű elalvásnak és a gyors (sokszor ébresztő nélküli) ébredésnek.

Meleg fürdő

A meleg víz izomlazító és a testhőre gyakorolt hatása miatt is nagy segítség a gyors jövő és pihentető alvás elérésében. A lefekvés előtt fél órával történő meleg fürdő csökkenti a test belső hőmérsékletét, amitől az felkészül a regeneráló, pihenő szakaszra. Az alvást segítő hatás fokozható azzal, ha a fürdés masszázsmedencében történik. Ilyenkor a hidromasszázs is segít az ellazulásban, az ébren tartó stressz oldásában és a napi problémák letételében. Így pedig felnőtt és gyerek is egyaránt jól alszik majd.

Ha még nincs masszázsmedencéd, nézz körül itt, és szerezd be a számodra leginkább tetsző darabot.

Írta: Peitli Csilla
További cikkek a szerzőtől
 Facebook