Ide síelni is visszamennénk! Fantasztikus élmény az ausztriai Salzburgerhof Hotelben

Zell am See lenyűgöző környezetében fekszik a Hotel Salzburgerhof. Az ötcsillagos szálloda az Alpok ölelésében fészkel, ahol a csend és a nyugalom már az első pillanattól megérinti az embert. Velünk is így történt.

Egy hosszú hétvégére érkeztünk, és tudtuk, nem csak a hely szépsége, a szállásadók szeretete, és a fantasztikus wellness kényeztetések azok, amelyeknek köszönhetően újjávarázsolva térhettünk haza, de az itt megélt meghitt pillanatok hosszú időre feltöltenek minket.

De vajon mitől ennyire kedvelt ez a családi vállalkozásban működő osztrák szálloda? Bizonyára az öt csillag és a 2 Gault Millau sapkával díjazott konyha is sokat ad hozzá, de a legfontosabb talán az a szívélyesség, amitől úgy érezzük magunkat, mintha csak otthon lennénk.

A rusztikus, osztrák country stílusban kialakított szobák már az első pillanattól lenyűgöztek minket, a szálloda ízlésesen berendezett közösségi terei, az étterem vagy a lobby mind-mind a kényelemről és az otthonosságról árulkodott. Lakosztályunkból az ausztriai hegyek mesés látványa fogatott minket, a hegycsúcsokat vastag hósapkák fedték, melyek szikrázóan ragyogtak a napsütésben.

Miután kigyönyörködtük magunkat a szállodában és az ablakunkból nyíló kilátásban, a kertben elterülő 3500 nm-es wellness kastélyt vettük jobban szemügyre. Tényleg különlegesnek számít az itteni spa! Melegített vízágyak, kényelmes feng shui pihenők, és egy igényes szauna világ fogadott minket. A csúcspont a napozóteraszon várt minket! Mint egy oázisban, úgy ölelte körbe a spa épülete a romantikus szabadtéri pezsgőfürdőt. Szikrázóan szép napunk volt, épp az ősz utolsó napsugarait élvezhettük, így a friss levegőn töltött fürdőzés kiváltképp élvezetes volt.

Találunk itt élénkítő jakuzzit, elegáns arcade medencét, relaxáló pezsgőfürdőt, sportos úszómedencét, borzongató vízesést, élményt hozó Kneipp szökőkutat, mégis a legkülönlegesebb a misztikus úszómedence, amelyet Holt-tengeri sós vízzel töltöttek fel. Megélhetjük benne az abszolút súlytalanságot, a lebegést, az időtlenséget. Miközben fény és hangfestések teszik sejtelmessé az itt töltött időt, egy mély relaxáció segítségével tökéletesen kikapcsolódhatunk a testmeleg vízben.

Csupán egy rövid idő kellett ahhoz, hogy kialakítsuk életritmusunkat: a reggeli futás és edzés után a mínuszokban – miközben hétágra sütött a nap – megmártóztunk a meleg vizes kültéri medencében, majd átmentünk a forró jakuzziba, végül a szaunában zártuk a reggeli frissülésünket. A harapni valóan tiszta levegő hatására megéhezve a szálloda gazdag büféreggelijét vettük célba, ahol az ínyenc falatok mellett az egészséges és tudatos étkezés hívei is találnak maguknak bő választékot.

Ismét megélhettük, milyen az, amikor fájó szívvel kell a bőröndöket becsomagolni, milyen az, amikor tudjuk, otthon ilyenben nem lesz részünk. De hálásak is voltunk, mert ez alatt a három nap alatt a tökéletes kiszolgálás mellett a belső békét és a harmóniát is megleltük, amiből még hosszú ideig táplálkozhatunk.