Beszélő plakát a családon belüli erőszakról

London utcáin állították fel azt az óriásplakátot, ami a családon belüli erőszakra hívja fel a figyelmet. A technika és a társadalmi üzenet ilyen együttműködésére kevés példa akad, pedig nagyon is működik.


London utcáin állították fel azt az óriásplakátot, ami a családon belüli erőszakra hívja fel a figyelmet. A technika és a társadalmi üzenet ilyen együttműködésére kevés példa akad, pedig nagyon is működik.

A WCRS reklámügynökség és az Ocean Outdoor médiavállalat közös kampányában arra hívják fel a London utcáit járók figyelmét, hogy a családon belüli (főként a nők elleni) erőszak nagyon is aktuális probléma, mely közös ügyünk kell, hogy legyen. A bántalmazottak kiszolgáltatottságuk és félelemérzetük miatt még mindig csak elenyésző számban kérnek maguktól segítséget, így a kampány fő szlogenje a külső szemlélők felismerésének szerepét hangsúlyozza: „Ne fordíts hátat!”. A változás első lépése ugyanis a probléma felismerése, minden más csak ezután jöhet.

A reklámcég dolgozói a Women's Aid kérésére egy hatalmas, sérült arcú nőt ábrázoló plakátot állítottak fel, ami annak függvényében változtatja a rajta látható képet, hogy mennyien állnak meg a plakát előtt. Ha akár már egy ember is megáll és ránéz a plakátra, befogadva annak mondanivalóját, akkor a sérülések elkezdenek halványodni. Több ember tevékeny részvételével pedig idővel minden seb és vágás eltűnik a bántalmazott hölgyről. A trükkért egy kamera a felelős, ami az utcán elhaladó embereket pásztázza és a megálló, figyelő szemeket kiszúrva juttatja el a mondanivalót a nézőkhöz.

A kampány azonban még itt sem ér véget, a megállók ugyanis egy telefonos alkalmazás, a Weve közvetítésével egy üzenetet is kapnak telefonjukra, ami a probléma megoldására szólítja fel az utca emberét. De ha nem is adakoznak a segélyszervezet számára, az első lépést már akkor is megtették azzal, hogy megálltak és felfigyeltek egy bajban lévő embertársukra.

Címkék: