- írta: Peitli Csilla
Divatshow a mellrák ellen magyar tervezők egyedi ruháival
- írta: Faragó Zoltán
- 2015.04.16
Négy magyar divattervező, Dori Tomcsanyi, a Maison Marquise, a NUDE by NUBU és a Zigi által tervezett ruhákkal hívják fel a figyelmet a mellrák megelőzésére az idei Elle Fashion Show-n pénteken és szombaton Budapesten a Várkert Bazárban.
Négy magyar divattervező, Dori Tomcsanyi, a Maison Marquise, a NUDE by NUBU és a Zigi által tervezett ruhákkal hívják fel a figyelmet a mellrák megelőzésére az idei Elle Fashion Show-n pénteken és szombaton Budapesten a Várkert Bazárban.
Az Elle magazin felkérésére a négy magyar dizájner őszi-téli kollekciót mutat be három fiatal francia divattervező – Etienne Deroeux, Lea Peckre, Valentine Gauthier - kreációi mellett - közölte a magazin az MTI-vel.
A mellrák ma Magyarországon minden 10-12-ik nőt érinti. "Arra kértük az eseményünkön bemutató tervezőket, hogy a divat erejével járuljanak hozzá a mellrák elleni küzdelemhez, és tervezzenek figyelemfelkeltő ruhát kifejezetten erre a célra" – idézte a tájékoztató Liptai Líviát, a magazin főszerkesztőjét.
Tomcsányi Dóri szép ívű felsőrésszel ellátott ruhája a női dekoltázsra hívja fel a figyelmet. Tóth Borinak, a Maison Marquise márka alapítójának öltözékén a domináns szín a fekete, amely felfelé haladva fokozatosan színessé és élénkké válik.
A NUDE by NUBU márka alkotói egyszerű anyagot választottak a ruha elkészítésére, és üzenetüket az "Ismerd magad, törődj magaddal!" feliratban mondták el, míg Oláh Zsigmond, a Zigi Brand alapítója drámai hatású, sötétkék-lila mintás, hosszú selyemruhát tervezett az alkalomra.
A kétnapos Elle Fashion Show-ra készült ruhák az Elle magazin júniusi számában is láthatóak lesznek, és árverésre is bocsátják őket. A szervezők a befolyt összeggel a Rákbetegek Országos Szervezetét támogatják. Ezen felül egy kiválasztott ruha leütési árának megfelelő összeggel az NN Biztosító is hozzájárul a szervezet munkájához.
MTI