- írta: Peitli Csilla
A humor útjain – ötletes autóreklámok
- írta: Peitli Csilla
- 2013.10.18
A futószalagról legördülő autócsodákat és az egyre telítődő piacot látva egyértelmű, hogy a reklámszakemberek nincsenek könnyű helyzetben, mikor egyedi és figyelemfelkeltő reklámokat kell készíteniük. A kemény üzleti szférában nincs helye hibának. Mi a helyzet a humorral? Következzen az öt kedvenc autós reklámunk, melyeket garantáltan nem felejtesz el egyhamar.
A futószalagról legördülő autócsodákat és az egyre telítődő piacot látva egyértelmű, hogy a reklámszakemberek nincsenek könnyű helyzetben, mikor egyedi és figyelemfelkeltő reklámokat kell készíteniük. A kemény üzleti szférában nincs helye hibának. Mi a helyzet a humorral? Következzen az öt kedvenc autós reklámunk, melyeket garantáltan nem felejtesz el egyhamar.
Csirkékkel a stabilitásért
19-re is lapot húztak a Mercedes-Benznél, amikor legújabb fejlesztésüket csirkékkel kezdték reklámozni, anélkül, hogy akár egyetlen autórészlet is feltűnne a képernyőn. És bejött! A Magic Body Control névre keresztelt felfüggesztés rázkódásmentes utazási élményét maximálisan sikerült a házi szárnyasokkal eladni, hisz saját szemünkkel láthatjuk, milyen remekül helyt állnak a táncoló csirkék. Az meg különben is kit érdekel, hogy a felfüggesztés egy, az autó előtti utat folyamatosan érzékelő kamerának és az út minőségét elemző egység együttműködésének köszönhetően alkalmazkodik az útviszonyokhoz? A lényeg úgyis az eredmény. Na meg a fergeteges csirketánc.
Ettől még Bodri is padlót fog
Már nem mai darab az a plakát, mely a BMW M5 elképesztő erejére próbálja felhívni az reménybeli vásárló figyelmét, de még így is mosolyt csal az arcunkra. Ebből is látszik, hogy a humor kortalan, ráadásul az autók sebességének növekedésével egyre aktuálisabb kérdéssé válik kedvenceink biztonsága a járműveken. Úgyhogy jól gondold meg, hogy magaddal viszed-e Bodrit egy kis száguldásra, mert ha rálépsz a gázra, könnyen ez lehet belőle! Ahogy a kép is mondja: Sose becsüld le a centrifugális erő hatását!
Strand az autóban
A homokból formázott Volkswagen strandi idillt ábrázoló plakátja ezúttal nem a felnőtt homokvárkészítők zsenialitása előtt akar tisztelegni. Egyszerűen csak szeretné szerényen felhívni a figyelmet a cég által gyártott autók kiváló kényelmi kvalitásaira. Az egy képbe sűrített ezernyi szó tanulsága (persze amellett, hogy egy Volkswagenben utazni öröm a családnak) azonban mégis csak az, hogy a homokozóban eltöltött idő nem felesleges. Akár még munkát is hozhat számodra, teszem azt, a reklámiparban.
Nagyravágyóknak
Hogy egy menő luxusautó ideális csajmágnesek minősül, az nem teljesen tudományos, de elég közkedvelt tétel. Ezt használja fel a Daihatsu is a Hijet MPV reklámjánál, amiben hat igazán kényelmes ülés csak arra vár, hogy a gyönyörű hölgyek elfoglalják. Kinek kellenek a tűzpiros autócsodák, a 300 km/h átlagsebesség vagy az áramvonalas felépítés, amikor itt a Daihatsu nem kevesebb, mint két napfénytetővel? Most komolyan. Lehet ezt überelni?
Szexis elegancia és a testfestés
Valamivel komolyabb vizekre evezünk, mikor a Fiat egyik legfrissebb reklámját vesszük górcső alá. A Fiat kerekded gyöngyszeme, az 500 Abarth Cabrio eleganciáját és különlegességét hivatott kidomborítani az a plakát, mely emberi alkatrészekből állította össze a szóban forgó járművet. A kiváló amerikai testfestő művész, Graig Tracy cirkuszi előadókat kért fel az autó megelevenítésére, akik úgy hajlongtak és helyezkedtek, hogy a lehető legélethűbben adhassák vissza az 500 Abarth kabrió változatának megjelenését. Szerintünk sikerült nekik. Te mit gondolsz?