A legdurvább csodasportkocsikat is leveri egy elektromos autó

  • írta:
  • 2014.08.06

Valami nem stimmel ezzel az autóval. Állítólag már működik, gyártásra kész, de túl jó adatokat közölnek róla, melyektől nem csak az összes benzines autó, de a más technológiákkal készült elektromos autók is retteghetnek.


Valami nem stimmel ezzel az autóval. Állítólag már működik, gyártásra kész, de túl jó adatokat közölnek róla, melyektől nem csak az összes benzines autó, de a más technológiákkal készült elektromos autók is retteghetnek.

A Quant s-Sportlimousine nanoFLOWcell sportautó 5,25 hosszú, 2,3 tonna és nem egészen 3 másodperc alatt gyorsul nulláról százra. A fejlesztők szerint 925 lóerős és 380 km/h végsebességre képes – hihetetlen. És ez nem egy benzinfaló adatai, hanem egy elektromos autóé, de még csak nem is ez az érdekes ebben a csodában, hanem az a technológia, ahogy az energiát eljuttatja az üzemanyagtól a kerekekig.

Gazdaságos és újrahasznosítható

Az autó két 200 literes tartályába ionizált folyadékot töltenek. Ezt a folyadékot szivattyúk keringetik keresztül a tüzelőanyagcellákon, ahol egy vékony rétegen keresztül az elektronok át tudnak ugrani, de a folyadék nem jut át. Az áramot szuper-kondenzátorban tárolják, és innen jut el a kerekekhez.

Miért jobb, mint a társai?

Egyrészt nem megy tönkre ezer töltés után, ahogy a Lítium-ion akkumulátorok. Nem kell árammal feltölteni a járgányt, hanem benzinkútnál kell kiszivattyúzni belőle az elhasznált folyadékot és új, ionizált folyadékot kell a helyére tölteni. Az elhasznált folyadék újrahasznosítható, de akár egy szokványos szennyvíztisztító rendszer is képes semlegesíteni mérgező hatását. Az autó előállításához, az elektronok kinyeréséhez nem kell drága nemesfémeket felhasználni. Reméljük minden igaz, amit állítanak a már kész autóról, mert ezekkel az adatokkal egy új korszak indulhat a környezetbarát ám nagy teljesítményű autók terén.

Címkék: