- írta: Bácsalmási Katalin
Nem dorombol, csak bőg
- írta: Spatrend Online
- 2013.02.16
Hiába rokon fajok, a nagymacskák különböző hangokon szólalnak meg. Míg sok közülük képes a jól ismert dorombolásra, néhányuk csak bőgni tud. Ilyen a tigris és az oroszlán is. A leghangosabb és legöblösebb azonban biztos, hogy a Jaguar lesz.
Hiába rokon fajok, a nagymacskák különböző hangokon szólalnak meg. Míg sok közülük képes a jól ismert dorombolásra, néhányuk csak bőgni tud. Ilyen a tigris és az oroszlán is. A leghangosabb és legöblösebb azonban biztos, hogy a Jaguar lesz.
Persze csak ha a luxusautókat gyártó angol márka új sportkocsijáról van szó. A Jaguar soha nem kívánt piacvezető lenni a versenysportban. Egy-két speciális szuperkocsitól eltekintve leginkább elegáns, nagy teljesítményű autókkal rukkolt elő. A 2014 XFR-S azonban a maga ötliteres, turbófeltöltős, nyolchengeres motorjával képes akkorát bömbölni, hogy azzal máris feledteti az eddigi hiányt. Főleg, ha az 550 lóerő segítségével 4,4 másodperc alatt gyorsulunk 100 km/órára!
Egy nagymacskánál persze a bunda is számít; a vadászok az XFR-S esetében is élesíthetik puskájukat, hiszen a hatalmas beömlők, a szénszálas splitter, no meg az agresszív alufelnik gyönyörű nagyvaddá teszik az autót. Igaz, a 825 wattos, 18 hangszórós Meridian hangrendszer és a 20 millió forint körüli kezdőár bátor, felkészült vadászokat igényel.
Aki vágyik egy efféle igazi, versenyautós kihívásra, már az idén elkezdheti felderíteni a Jaguar márkakereskedések terepét a gyártó eddigi legerősebb és leggyorsabb ragadozójáért.