- írta: Peitli Csilla
Luxus hatású wellness tér az organikus építészet elemeivel – Kiszely Beáta tervei
- írta: Vöröss Kata
- 2021.02.16
Milyen legyen a SpaTrend bemutatóterme a jövőben? A kérdésre egy rendkívüli érdeklődésnek örvendő ötletpályázat keretében keresték a választ. Az épület szerkezeti adottságainak előnyös kiemelésére, az így létrejött tér egyedi módon történő átalakítására helyezte a hangsúlyt Kiszely Beáta. Pályázata bővelkedik merész elgondolásokban és előremutató ötletekben.
''Annyival többet, amennyire szükséges, olyan szépen, amennyire lehetséges'' – ez a sokatmondó idézet tökéletesen összefoglalja Bea tervezői ars poeticáját és előrevetíti, mit láthatunk a pályázatra készített terveiben. A tervezésben a legnagyobb motiváció a bemutatóterem nagyon egyszerű geometriájának újragondolásából eredt. Miképpen lehet ezt a csarnok szerű belsőt úgy átalakítani, hogy a vásárlók számára az előnytelen szerkezeti adottságok rejtve maradjanak és inkább a SpaTrend luxus kategóriájú termékeit megillető, exkluzív jelleg kapjon figyelmet.
Mivel a jelenlegi struktúrát nem lehet megbontani, kizárólag belsőépítészeti elemek alkalmazásával kivitelezhető az átalakítás. Bea ókori és középkori templomok pilléreit idéző oszlopokat helyezett a térbe, az ablakokat rizspapírral borított falakkal takarta el. Az ügyes térszervezéssel elérte, hogy a SpaTrend Hot Spring High Life masszázsmedencéi, kerti bútorai és különleges grill készülékei kerülnek a figyelem fókuszába. Az organikus építészeti elemek az önmagukban is egyedi látvánnyal bíró termékekre vezetik a tekintet, a medencék, kültéri bútorok méltó hátteréül szolgálnak. A cél, miszerint a vásárló lepődjön meg a tér nagyvonalúságától, a mindenütt jelenlévő luxustól, ily módon teljesült.
A bemutatóterem végébe tervezett pódiumon kiemelve jelenhet meg az a néhány masszázsmedence, melyre az üzlet aktuálisan nagyobb figyelmet fordítana. Akár azért, mert újdonságnak számítanak, vagy mert önmagában is kiemelkednek az adott termékkategóriából. Ez a pódium bemutatókon vagy rendezvényeken is fontos szerepet kaphat.
Bea tervei nagyszerűen reflektálnak a SpaTrend törekvéseire, miszerint a bemutatóterem ne csak a prémium wellness és otthoni spa termékek gyűjtőhelye legyen, hanem egy olyan közösségi tér, ahova a vásárlók szívesen visszatérnek inspirálódni, újdonságokat felfedezni és kipróbálni, tájékozódni, kóstolni, otthonukat felfrissíteni és kellemessebbé varázsolni.
Kiszely Beáta: A SpaTrend lakberendezők számára kiírt pályázatára készített tervemben arra a kérdésre kerestem a választ, hogy miképpen alakítható át úgy a bemutatóterem csarnok szerű belső tere, hogy a vásárlók számára az előnytelen szerkezeti adottságok rejtve maradjanak és inkább a Spa Trend luxus kategóriájú termékeit megillető, exkluzív jelleg kapjon még több figyelmet. Ha a munkám elnyerte tetszésedet, ide kattintva szavazz rám.
Látogass el a SpaTrend oldalára, ismerkedj meg a pályázaton induló lakberendezőkkel és terveikkel, majd válogass a masszázsmedencék, kerti bútorok és grill készülékek gazdag kínálatából.
(https://spatrendonline.hu/palyazat/palyamunkak/)