Vízi jóga a jakuzziban? Próbáld ki otthon!

Az idei tavasszal, rendhagyó módon, sokkal inkább az otthon és a család került középpontba, mint a mindig újdonságokkal és izgalmas programokkal csábító külvilág. A lakás falai között sem kell lemondanod a sportról és a mozgás egészségvédő hatásáról és öröméről! Próbáld ki a vízi jógát a masszázsmedencédben!


A masszázsmedencés jóga ötvözi a vízi aerobik és a bikram jóga legjobb tulajdonságait, és egy még hatékonyabb, erőteljesebb mozgásforma jött létre általa. Egyrészt a víz felhajtóereje segít levenni a terhelést az ízületekről a mozgás alatt, kímélve ezzel a térdet, bokát, csípőt, másrészt pedig a víz ellenállása még jobban edzi az izmokat. És ne felejtsük el azt sem, hogy a medence viszonylag magas hőfoka kellemesen megdolgoztatja a szív-és érrendszert, miközben lazán tartja az izmokat és inakat is, így azok kevésbé lesznek sérülékenyek a jakuzzis sport alatt.

Az otthoni mozgásról tehát nem kell lemondanod az edzőtermek bezárásával, sőt akár az egész családot ráveheted a közös mozgásra, ami egyben kikapcsolódás is lesz. A vízi jóga bemelegítése ugyanis egy kellemes ücsörgés a meleg vízben. Az első 5 percet tehát nyugodtan szánd a ráhangolódásra és hagyd, hogy a víz melege átjárja és kilazítsa a kötött izmokat.

Ezután jöhetnek a kedvenc jógagyakorlataid, amiket lassan és óvatosan végezz a vízben. Ne aggódj, hogy megizzadsz, az teljesen természetes és még jót is tesz, mert felgyorsítja az anyagcserét és a méregtelenítést. Ha nem tudod hol kezd a gyakorlatokat, akkor mutatunk három feladatot, amit bármikor elvégezhetsz.

  • Állj a medence közepére, vállszélességű terpeszben. Emeld fel a jobb kezedet egyenesen, majd vidd el balra, miközben a csípődet kitolod jobbra. Nézz fel a jobb kezedre. Végezd el a feladatot a másik irányba is.
  • Helyezkedj el a medence közepén. Emeld a kezedet a tested elé egyenesen, miközben a tenyerek egymás felé néznek. Ereszkedj le behajlított térddel, egyenes háttal minél lejjebb, mintha egy láthatatlan székre ülnénk le. Maradj ebben a pozícióban 30 másodpercig.
  • Ülj le a medencében, a kezeidet is tedd az ülésre magad mellé. Emeld fel a lábad addig, amíg a tested V alakot nem formál és te a farokcsontodon egyensúlyozol. Ekkor a térdedet húzd be a mellkasodig, majd nyújtsd ki újra.

Ezek a feladatok erősítik a vázizomzatot, szebb tartást adnak és megdolgoztatják az egész tested! Egy számítógép előtt átdolgozott nap után, igazi megváltás lesz majd az esti vízi jóga a saját masszázsmedencédben!