Profilom 2017. december 15. Péntek - Valér

Gubás Gabi még a narancslébe is olajat tesz!


Heti sztár-wellness rovatunkban Gubás Gabit kérdezem. A sokoldalú, csodaszép színésznő beavatott különleges étkezési és szépségápolási szokásaiba. Az interjú után pozitív energiákkal indultam haza, s alig vártam, hogy én is kipróbáljam, milyen is a frissen facsart narancslémben a hidegen sajtolt olaj…


Mit teszel az egészséged megőrzése érdekében?

Esküszöm a hidegen sajtolt olajakra. Párom, Attila, biorezonanciás vizsgálat után mindenkinek személyre szabottan szokta megadni, hogy milyen olajkeveréket fogyasszon, mire van a szervezetének szüksége.  A hidegen sajtolt olajak és a magok azért szuperek, mert ha felszívódási problémával is küzd az ember, könnyedén be tud épülni a szervezetbe minden jótékony hatóanyag. Egyébként az emberek óriási százaléka küzd felszívódási problémával, mert akármilyen jó is az adott vitamin, ha kemikáliával van előállítva, akkor máris kevésbé épül be a szervezetbe. Én ezért javaslom mindenkinek az olajokat.


Hogyan fogyasztod ezeket a különleges olajakat?

Nekem minden reggel gyümölcslével indul a nap, amelybe egy korty hidegen sajtolt olajkeveréket teszek. Terhesség, stressz, vagy akármilyen terhelés miatt jól jöhet a szervezetnek az olajozás. Ahogy az autókra is ráfér néha az olajcsere, úgy nekünk is jól jöhet.


Milyen wellness szokásaid vannak?

Amíg Annát szoptattam, nem méregteleníthettem, pedig nagyon szeretek szaunázni. Ezt rendszeresen csinálom. Egyébként figyelek az étkezésre, sportolok, tudatosan élek, és sokat figyelek befelé. Tudom, ez első hallásra nem hangzik wellness szokásnak, de én a teljességben hiszek, és nekem a befelé fordulás is része az egészséges életmódnak.


Szoktad spa és wellness programokkal kényeztetni a lelked?

Szerintem minden nőnek kell időnként, hogy királynőként kezeljék. Anna születése után hamar formába lendültem, hiszen szigorúan figyeltem az étrendemre, elkezdtem újra mozogni, de azért a várandósság nyomai nem múltak el teljesen. Méregteleníteni, mint már említettem, a szoptatás alatt nem szabad, így csak utána, idén tavasszal tudtam nekivágni egy alapos méregtelenítő kúrának.

Amikor az ember rászánja magát, hogy állapotfelmérésre megy, majd kezelésekre jár, akkor nagyon fontos, hogy milyen helyre érkezik, megbízik-e a hely szakmai tudásában, és úgy egyáltalán,  jól érzi-e magát.


Hogy állsz az életmódváltással?

Van egy szimbólum. Ez a jin-jang. A jin és a jang együtt alkotják az egészet, a teljességet. Mindenben benne van egy picit az ellentéte is. Hogy a dolgok csak akkor jók, ha magukban hordozzák az ellentétüket is. Az édességbe is kell pici só, hiszen az hozza ki az édes ízt, és a színházban is, amikor egy karaktert alakítok, nem lehet egyoldalúan ábrázolni, bele kell tenni az ellentétét is. 


Rengeteg feladatod van: színházban játszol, blogot vezetsz, rendezvényeken képviseled magad, közben családanyaként a gyermekeid útját igazgatod. Hogy bírod szusszal?

Azt tapasztaltam, hogy ha valamit túlzásba vittem, túl sok volt a munka, túlhajszoltam magam, az élet arra kényszerített, hogy a pihenés is ugyanilyen túlzó legyen. Ki korán kel, aranyat lel. A balesetem óta megtanultam kikerülni a buktatókat. Mindent teljességben élek, de figyelek a belső egyensúlyomra, amit a jin-jang is mutat. Én érzelmi szinten mindent megélek. Nekem is vannak szélső értékeim, mélypont, magasság, de nem maradok benne sokáig. Olyan ez bennem, mint egy mérleg. Most már többször leng ki a mérleg nyelve a pozitívba, de mindig visszatér középre.


Hogy éled meg a negatív dolgokat az életedben?

Szeretjük magunkat sajnáltatni. Egy rossz gondolatba olyan könnyű belekapaszkodni, tudom. Állandóan a sötétebb, a negatívabb oldalt helyezzük figyelmünk fókuszába. Butaság! Legyen a mérleg nyelve jól fixált! Legyen bennünk a stabilitás, és ne engedjük, hogy sokáig maradjunk egy érzésben. Persze, hogy néha én is fáradt, mélabús, szomorú vagyok, csak már nem engedem meg magamnak, hogy a negatív gondolatokban maradjak.

 

Az élet egészéhez hozzátartozik a megbékélés azzal, hogy nem tudjuk anélkül értékelni a napsütést, hogy ne fújjon néha a szél,  ne essen néha az eső is.

 

Mit és mennyit sportolsz?

A mozgás mindig nagyon fontos része volt az életemnek. Hat év balett és tizenkét év néptánc után ez törvényszerű is. Az állapotosságom alatt is mindig mozogtam. Nekem az a tapasztalatom, hogy időről időre nem árt, ha egy picit változtatunk a megszokott mozgásformán. Az izmaink megszokják az adott típusú terhelést. Én ezért is szoktam variálni. Van, hogy csoportos órára megyek, van, hogy egyedül kardiózom, ami jó is, mert olyankor például tudok szöveget tanulni. Volt idő, amikor megismerkedtem a fegyencedzéssel, ami saját súlyunkkal végzett gyakorlatokat takar, aztán volt, hogy lábra szerelhető kétkilós súlyokkal utaztam, a lényeg, hogy mindig kitaláltam valamit, csak hogy ne tunyuljak el.


Oda tudsz figyelni a rendszeres étkezésre?

Mindent csak mértékkel szabad csinálni, nehogy túlzásba essetek! Én az arany középútban hiszek. Nem mondok semmi újat, a szétválasztás a lényeg, amire a testkontroll-hívők vagy a 90 napos diéta iránt rajongók is esküsznek, sőt tán ti is kipróbáltátok már. A párom, Attila tanácsára én nem 4 napra, hanem 2 napra osztom el az ételeket, és néha egymást követő napokon is ugyanolyan típusú dolgokat eszem.

 

Ez mit jelent? Hogy kell ezt elképzelni?

Arra épül az egész, hogy a különböző kategóriájú ételek emésztéséhez más-más emésztőnedvre van a szervezetünknek szüksége. Fehérje napon csak fehérjét és zsírt viszünk be, szénhidrát napon meg csak szénhidrátot. Szervezetünknek így könnyebb, hiszen könnyebben nyeri ki a táplálékból az energiát, és nincs összezavarodva, hogy mit is csináljon, mit is termeljen. Ha kevesebb energia kell emésztésre, akkor több marad a méregtelenítésre, zsírégetésre is, és máris beindulhat a fogyás. Egy orvos nyilván megkövezne ezért a nagyon leegyszerűsített magyarázatért, de most magunk között vagyunk. (mosolyog Gabi - a szerk.).

 

Hogy bírod ezt a diétát tartani?

Nekem a fincsi péksütemények a gyengéim, meg az édesség. Nagyon szeretem szénhidráttal indítani a napot. Kettőig akár ehetem is, mert a szénhidrát lebontásáért felelős emésztőnedveket aktívabban termeli a szervezet, így a délután kettőig bevitt szénhidrátot könnyedén le is tudjuk bontani, így könnyebben ki fog ürülni a szervezetünkből, nem fog lerakódni zsírpárnák formájában. Arra kell ügyelni, hogy a két étkezés között, amikor az egyik szénhidrát, a másik meg fehérje, teljen el három óra.


Első hallásra picit bonyolultnak tűnik. Nincs ennek könnyebb módja?

Van egy könnyített változat, amikor egy napon belül választom el a szénhidrátot és a fehérjét. Erről nagyon sokat írtam már egyébként az Anyakanyaron, és ott van számtalan recept is. Tehát a lényeg: vagy azt csinálom, hogy reggelizek, ebédelek valami boldogító szénhidrátot, és az ebédhez képest három óra múlva eszem már fehérjét, vagy az is működik, hogy reggel 8-kor eszem szénhidrátot. Aztán 11-kor, amikor már eltelt 3 óra, akkor ehetek például sajtot, vagy pici felvágottat, túrót, ilyesmit. Ehhez képest kettőkor még mindig bevihetek újra szénhidrátot, tehát mondjuk egy jó paradicsomos tésztát, vagy valami zöldség-rizs kombinációt, vagy éppen krumplit. Na és akkor jön ahhoz képest a délután 5 óra, amikor már fehérjét kell enni, és akkor még ehetek valami tejterméket. Este 6 óra után csakis a saláták és a húsok jöhetnek szóba. Valahogy így csinálom.


Mindenképpen ki fogom próbálni. Milyen tippeket adnál annak, aki életmódváltás előtt áll?

Hiszem, hogy ami bent van, az kint is látszik. Nagyon egyszerű példa, hogy ha görnyedtek vagyunk, az azt is jelenti, hogy sok gond nyomja a vállunkat. Aki bereked és elmegy a hangja, nem mond ki valamit. Még sorolhatnám napestig a példákat. Egy betegségnek, aminek aztán lesznek fizikai síkon megjelenő tünetei, mindenképpen van lelki háttere is. És én tényleg úgy érzem, hogy ez így van. A betegség egy gondolatból születik. Minden a két fülünk között dől el! Amikor életmódot szeretnénk váltatni, azt valamilyen okból tesszük. Szerintem nagyon fontos, hogy tudatosítsuk magunkban, miért szeretnénk ezt, mi az, ami rossz volt, mit várunk attól, hogy változtatunk. Meditálni szoktam, és elgondolkodom azon a helyzeten, amiben éppen vagyok. Tapasztalataim szerint azokra a betegségekre vagyunk fogékonyak, amit gondolatilag meggyengítettünk önmagunkon.


Fotó: Kövesdi Réka



Írta: Czető-Pauer Krisztina
További cikkek a szerzőtől
 Facebook