Már napi 20 perc masszázsmedence használat is hasznos?

Nyakig elmerülni a meleg vízben, miközben még erős vízsugarak is masszírozzák a sajgó izmokat, kifejezetten pihentető élmény. Ennek megállapításához igazán nem kell tudósnak lenni, de vajon mennyi idő után érhető el a maximum hatás? 5 perc, tíz vagy 1 óra? A kutatások megmondják!


Több kutatás is foglalkozik a masszázsmedence ideális idejének keresésével. Dr. Bruce Backer (Washington State University) és Dr. Doreen Stiskal (Seton Hall University) is arra jutott, hogy 20 perces időtáv alatt maximálisan kihasználhatóak a masszázsmedencék terápiás előnyei.

Becker kutatása 20-24 perc közé teszi azt az időt, amikor a meleg vizes merülés minden pozitívuma megjelenik. Melyek ezek a pozitívumok?

A víz felhajtó ereje kioltja a gravitáció erejét és ezáltal leveszi a nyomást az ízületekről, hagyva hogy egy kicsit megpihenjenek. A víz nyomásának hatására a légzőizmoknak is keményebben kell dolgozniuk, ami edzésben tartja őket és javítja az izmok kitartását, erejét.

20 perc után már a meleg víz megnyugtató hatására is jelentkezik. Az idegrendszer a meditációhoz hasonló állapotként éli meg a fürdőt és a stressz, a görcsös feszültség feloldódik.

Mindez a pozitív hatás a 20 percnél hosszabb masszázsmedence használatra is igaz, természetesen, de a kutatásokból kiderül, hogy az intenzitás ekkor tetőzik. A hosszabb fürdő tehát nem jelent egyértelműen jobbat, így már napi 20 percért is bőven megéri beülni a masszázsmedencébe.