- írta: Peitli Csilla
Uraim!: Újra éled a Land Rover Defender
- írta: Peitli Csilla
- 2013.08.23
A britek négy-kerék meghajtású terepjáró ikonja, a Land Rover Defender, már 1948. óta meghatározó eleme az autóiparnak. A legváltozatosabb terepeken is kiválóan teljesítő Defender az idők folyamán változott ugyan, de a teljes megújulására több mint hatvan évet kellett várnia. Nézzük, mit tartogat a jövő a Defender számára.
A britek négy-kerék meghajtású terepjáró ikonja, a Land Rover Defender, már 1948. óta meghatározó eleme az autóiparnak. A legváltozatosabb terepeken is kiválóan teljesítő Defender az idők folyamán változott ugyan, de a teljes megújulására több mint hatvan évet kellett várnia. Nézzük, mit tartogat a jövő a Defender számára.
A 2015-re ígért új Defender koncepció a DC 100-as, hagyományos off-road modell csúcsminőségű felszereltsége és modernizált külseje mellett a nagy elődök előtt is tiszteleg. A DC (Defender Concept) 100 megőrizte a régi példányok megszokott szögletességét csakúgy, mint a funkcionalitásra törekvő belső felépítést.
Az újítások közé tartozik a napelemes panelekkel működő fedélzeti számítógép, a nyolcsebességes automataváltó vagy a bármilyen terepviszonyhoz alkalmazkodó légrugós rendszer, mely szükséges és praktikus, mégsem elégítette ki maradéktalanul a tervezők nagyra törő vágyait. A Defender utódjaként emlegetett DC 100 mellett ezért megtervezték a nyitott sportváltozatot is, mely egyesíti a sportautók és a terepjárók legjobb tulajdonságait.
Az elnyűhetetlen belsővel, kissé szögletes külsővel és a legmodernebb rendszerekkel felszerelt DC 100 Sport elsősorban autópályákra és nem terepre készült, ennek köszönhetően kezelése is egyszerűbb. Indítás gombnyomásra, menet közben a fedélzeti számítógép figyeli a folyton változó útviszonyokat és elvégzi a szükséges módosításokat, és még a parkolást is szinte egyedül végzi. A karosszériára szerelt szonár érzékelők segítik felmérni a vizes terepeket, hogy egy kisebb folyó vagy tó se állhasson a jól megérdemelt száguldás útjába. Hiszen ha a tervezők már úgy is beletettek egy 2 literes, négyhengeres motort, miért ne használnánk ki a lehetőséget a terepviszonyoktól független szárnyalásra?