Kudarcok és sikerek a közösségi médiában

Mark Zuckerberget látva nehéz nem sikertörténetnek elkönyvelni a fiatal egyetemistából egy csapásra milliárdossá váló amerikai életútját. Hasonló pályát futott be az orosz Facebook, a Vkontakte létrehozója, Pavel Dusev is, az eredmény mégis hajmeresztően más.Hogy az időpont vagy a helyszín nem kedvezett Durov szerencséjének, annak kiderítése legyen a jövő kutatóinak feladata. Egyelőre annyi biztos, hogy a 29 éves orosz alapító már nem része saját „gyermeke” életének és a kivonulás sokkal inkább a körülmények összejátszása és nem annyira saját döntésének következtében történt. A közösségi médiákat sokfelől támadó ellenzék hangja nem zavarja különösebben azt a több millió felhasználót, akik aktívan, napi rendszerességgel látogatják egyik-másik oldalt. A Facebookhoz kísértetiesen hasonlító, de elsősorban orosz felületre, orosz nyelvű közösség számára készített Vkontakte hazájában (és Fehéroroszorszában, Ukrajnában) nagyobb népszerűségnek örvend, mint amerikai társa, de ebből Durov a jövőben már semmit sem profitálhat. Az események valószerűtlen összjátéknak köszönhetően a fiatal orosz saját vállalatát volt kénytelen otthagyni egy rosszul sikerült áprilisi tréfának köszönhetően, ami nem csak arra világít rá, hogy egy jó ötlet és a gyors siker sem garancia semmire, de azt is egyértelművé teszi, hogy garázsból indult vállalatok világa sem ismer tréfát. Ma már, mikor mindenki a nagy lehetőségre, a kiugrásra vár és a média torz tükrében azt látjuk, hogy egy pazar ötlet elég lehet a meggazdagodáshoz, Durov példája húsbavágóan emlékeztet minket arra, hogy a szerencse, a tehetség és a kitartás sem feltétlenül elég a tartós eredményhez. Ahhoz a piac és a közösség ismerete, valamint a megfelelő kapcsolatok is elengedhetetlenek.


Mark Zuckerberget látva nehéz nem sikertörténetnek elkönyvelni a fiatal egyetemistából egy csapásra milliárdossá váló amerikai életútját. Hasonló pályát futott be az orosz Facebook, a Vkontakte létrehozója, Pavel Dusev is, az eredmény mégis hajmeresztően más.

Hogy az időpont vagy a helyszín nem kedvezett Durov szerencséjének, annak kiderítése legyen a jövő kutatóinak feladata. Egyelőre annyi biztos, hogy a 29 éves orosz alapító már nem része saját „gyermeke” életének és a kivonulás sokkal inkább a körülmények összejátszása és nem annyira saját döntésének következtében történt.

A közösségi médiákat sokfelől támadó ellenzék hangja nem zavarja különösebben azt a több millió felhasználót, akik aktívan, napi rendszerességgel látogatják egyik-másik oldalt. A Facebookhoz kísértetiesen hasonlító, de elsősorban orosz felületre, orosz nyelvű közösség számára készített Vkontakte hazájában (és Fehéroroszorszában, Ukrajnában) nagyobb népszerűségnek örvend, mint amerikai társa, de ebből Durov a jövőben már semmit sem profitálhat.

Az események valószerűtlen összjátéknak köszönhetően a fiatal orosz saját vállalatát volt kénytelen otthagyni egy rosszul sikerült áprilisi tréfának köszönhetően, ami nem csak arra világít rá, hogy egy jó ötlet és a gyors siker sem garancia semmire, de azt is egyértelművé teszi, hogy garázsból indult vállalatok világa sem ismer tréfát.

Ma már, mikor mindenki a nagy lehetőségre, a kiugrásra vár és a média torz tükrében azt látjuk, hogy egy pazar ötlet elég lehet a meggazdagodáshoz, Durov példája húsbavágóan emlékeztet minket arra, hogy a szerencse, a tehetség és a kitartás sem feltétlenül elég a tartós eredményhez. Ahhoz a piac és a közösség ismerete, valamint a megfelelő kapcsolatok is elengedhetetlenek.

Címkék: