Profilom 2018. január 21. Vasárnap - Ágnes

Így bicajozz télen


A kerékpározás nem kifejezetten téli sport. Az erős, metsző szél, a hó és a jég nem kedvez ennek a tevékenységnek, de nem is kell emiatt feltétlenül lemondani róla. Aki nyáron, két keréken jár munkába, az télen is megteheti ugyanazt, csak pár apróságra kell figyelnie.

A profi sportolók, biciklis futárok nem engedhetik meg maguknak, hogy az idő hidegre fordulásával szögre akasszák a járművüket, így bőven rendelkeznek azzal a tapasztalattal, ami segít bárkinek, aki a zimankóban is nyeregbe pattan. Jöjjön pár trükk, hogy ne fagyos lábujjakkal kelljen leszállni a bicikliről.

Melegítés

A hideg az első számú ellenség, ha tartósan kint akarsz kerékpározni. Ehhez a réteges öltözködés az alap, de az ujjak különleges védelmet igényelnek. A kéznél a kesztyű mellett a kézmelegítőknek veheted nagy hasznát, amelyek hosszan ontják a meleget. Az egy kattintással bekapcsolható melegítőpárna belefér a kötött kesztyűbe, ahol helyileg melegítheti a kívánt testrészt. A lábujjak már valamivel problémásabbak, de egy plusz zokni a cipőre vagy egy neoprén cipővédő itt is jó szolgálatot tehet.

Szakaszosság

A hosszabb távok is elviselhetőek lesznek, ha kisebb egységekre osztod őket. Ahol teheted, állj meg, melegedj fel, majd folytathatod az utat. Akár intervallum-edzést is végezhetsz így, ahol egy percig olyan gyorsan tekersz, ahogy csak bírod, majd két percet pihensz (lehetőleg a széltől védett helyen), hogy feltöltődj. 5 ilyen ismétlés már hatékony edzésnek számít.

Vízkészlet

A kinti kerékpározás során a tested mellett a vizes palackot is érdemes megóvni a fagyástól. A hidratálás ilyenkor is nagyon fontos, de ha belefagy a víz a kulacsba, akkor bajba kerülhetsz. Ezt úgy a legkönnyebb megelőzni, hogy a váz helyett valami védett helyre teszed. Hordhatod magadon (belső zsebben, hámon) vagy ha van táskád, akkor ott. Onnan ugyan kicsit nehéz lehet menet közben előszedni, de a pihenőszakaszokban lesz időd inni.

Írta: Peitli Csilla
További cikkek a szerzőtől
 Facebook