Csodás tengerpartjaink vannak!

Hideg, fázós téli napokon, forró itallal a kezünkben, szívesen álmodozunk hosszan elnyúló homokos tengerpartokról. Legyen szó hosszú hétvégéről, nyári szabadságról, vagy csak egy kis tavaszi kiruccanásról, érdemes meggyőződni arról, hogy az alábbi strandok nem csak képeslapokon mutatnak jól.

Európa mediterrán partvidéke bővelkedik a jól ismert fehér homokos, gigászi sziklás, kristálytiszta vizű, lágy szellőtől lengedező pálmás tengerpartokban; ember legyen a talpán, aki ki tudja választani a szebbnél szebb vidékek közül úti célját. Ha azonban hajóra szállunk valahol a Földközi-tenger keleti részén, máris kiköthetünk Délnyugat-Törökországban, a világ egyik leghíresebb és legkedveltebb tengerpartjánál, Ölüdeniznél. Neve ellenére, mely magyarul Halott Tengert jelent, nagyon is élettel teli ez a szemet gyönyörködtető kék lagúna. A nagyon finom szemcsés, krémesen lágy homok a kellemes, hol kék, hol zöldes árnyalatú vízzel együtt mintha csak azért egyesült volna Fethiye városa mellett, hogy minket kényeztessen. A csekély, mintegy 1500 forintos belépőjegyért paradicsomi nyugalmat kapunk. A táj szemlélése mellett bérelhetünk kenukat, kajakokat is, búvárkodhatunk, vagy éppen úszhatunk a nyugodt vízben. Ne ijedjünk meg azonban, ha egy cserepes teknős lapátol el mellettünk, hiszen Ölüdeniz egy szigorú oltalom alatt álló természetvédelmi övezet része.

Képzeletbeli hajóutunk következő állomása a görögországi Lalaria tengerpart. Rajtunk kívül valószínűleg kevesen élvezik majd a kristálytiszta vizet, hiszen ide kizárólag csónakkal lehet eljutni Skiathos szigetéről. A kavicsos tengerpart bokát próbáló jellegét ellensúlyozza a mélykék víz és a fantasztikus formákkal ékes parti sziklavilág, melyben egy izgalmas boltívet is kialakított a természet.

Ha kiélveztük Lalaria, a képeslapokon gyakran megjelenő, ám kissé elhagyatott táját, induljunk tovább! Miután integettünk az olaszoknak, a szárazföldi Franciaország előtt, Korzika szigeténél vessünk horgonyt. Itt a sokszor zsúfolt, ám a világ egyik legjobb strandját, a Palombaggia Beachet vesszük célba. A lágy homok finoman simogatja talpunkat, miközben hangulatunknak megfelelő helyet keresünk a2 kmhosszú strand északi, lármásabb végén, vagy a déli, csendesebb csücskében. Bárhol is rendezzük be főhadiszállásunkat, a különleges fenyők és vörös sziklák keretezte parton mindig találunk családunknak sportolási, szórakozási lehetőséget, vagy beülhetünk kedvesünkkel egy különleges frissítőket kínáló bárba.

Ha felfedezői vénánk van, vagy egyszerűen csak egy újabb gyönyörű partra vágyunk, induljunk tovább a Gibraltári-szoroson át Portugáliába. Albufeira kisvárostól nem messze, az ország déli részén azúrkék víz, drámai, színes sziklák és finom, aranyszínű homok fogad bennünket a Praia Gale strandon. Mindenkinek akad kedvére való hely: a kis barlangokat, beugrókat, tavacskákat a gyerekekkel együtt jó felfedezni, de kereshetünk romantikus, elhagyatott öblöcskét is. A friss, burjánzó növényzet és a sárga sziklák színhatása csodálatos hellyé teszik Praia Gale strandját; igaz, itt csak három étterem közül választhatunk. Továbbsétálhatunk azonban a közeli Amerçao de Pera városba, ahol rengeteg bár és étterem van. Innen ráadásul csodás kilátás nyílik a változatos tájra, főleg, ha naplemente idején ülünk asztalhoz.

Ajjaj, virtuális hajónk kapitánya most szólt, hogy kihagytuk az egyik legszebb strandot! Kénytelenek vagyunk tehát visszakanyarodni Spanyolországba, és kikötni Benidorm városában. A nyolc kilométeres partszakaszon két strand közül választhatunk: A Levante Beach hátterét a parti promenád és a városi hotelek adják, a strand gyakran túlzsúfolt. A hatalmas homokszobrokat azonban érdemes megnézni, hiszen nem mindennap látjuk az Utolsó vacsorát, vagy épp a Simpson családot ebből az alapanyagból megformálva! A pihenés partja a szomszédos Poniente Beach, mely rendkívüli tisztaságával és csendességével vonzza a pihenni vágyókat. A strand mellett itt is hosszú sétány fut hotelekkel, apartmanokkal, üzletekkel és bárokkal, így bármikor betérhetünk valamelyikbe egy rövid pihenésre, ha elfáradunk a végtelen napozásban.